וול סטריט סיימה במגמה מעורבת בהמתנה לפדרל ריזרב

ירידות שערים בורסות אירופה ■ הנפט ירד ב-2% ■ קונצנזוס ההערכות בארה"ב שהפד לא יעשה שינויים בריבית כדי לא לזעזע את השווקים ■ התשואות על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים 1.96% ■ הזהב איבד 1%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בבסך הכל ביציבות כשברקע המגמה שלילית בבורסות אירופה ולקראת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב מחר. מחירי הנפט ירדו בכ-2% כשחבית נפט חזרה להיסחר ברמה של 36.4 דולר לחבית. היחלשות הנפט העיבה על השווקים.

 

הישיבה הדו-יומית של הפד התחילה היום, ומחר תפורסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי, בד בבד עם מסיבת עיתונאים של הנגידה ג'נט ילן. רוב מוחלט של כלכלנים ואנליסטים מעריכים כי הפד יבחר שלא לבצע שום שינוי בשיעורי הריבית לאחר העלאת הריבית בארה"ב בדצמבר אשתקד, ורוב הערכות הן כי הריבית תעלה רק עוד פעם אחת השנה, בחודש יוני.

לצד שוק עבודה יציב, הפד צריך להתחשב בנתוני מאקרו אחרים - מעורבים - וכן במצב הכלכלה העולמית בכלל ומצב הכלכלה הסינית בפרט, מחירי הנפט והטלטלה של תחילת השנה בשווקים הפיננסיים.

הבנק המרכזי היפני הותיר הבוקר את הריבית השלילית על (0.1%-) ולא הציג צעדי תמרוץ נוספים לכלכלה. הנגיד היפני נשא דברים במסיבת העיתונאים לאחר פרסום החלטת הריבית, והנמיך את תחזיות הצמיחה.

בהחלטת הריבית הקודמת בשלהי ינואר החל הבנק המרכזי היפני להנהיג ריבית שלילית במשק, לראשונה אי-פעם. המהלך של הבנק המרכזי היפני היום היה צפוי בקרב האנליסטים, ובהודעת הריבית הוא השאיר את הדלת פתוחה לצעדים מרחיבים נוספים אם יהיה צורך בכך, כלומר בעיקר על מנת להעלות את ציפיות האינפלציה. לפי סקר בלומברג, 88% מהאנליסטים צופים עוד הרחבה מוניטרית ביפן עד חודש יולי.

ב-14:30 שעון ישראל פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר, נתון מפתח למצב הכלכלה. המכירות ירדו ב-0.1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות לאחר עלייה קלה בינואר. באותה שעה פורסם גם מדד המחירים ליצרן לחודש פברואר, שירד ב-0.2%, בהתאם לתחזיות המוקדמות. 

מניית Starwood  ריכזה עניין לאחר שענקית המלונאות קיבלה הצעת רכש מפירמה סינית בהיקף של 12.8 מיליארד דולר. ההצעה מסכנת את המיזוג האפשרי בין סטארווד למלונות מריוט.

טבע  עמדה במוקד לאחר שדיווחה על מספר אירועים היום. החברה עדכנה כי השלמת עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן צפויה להידחות וזאת בשל המו"מ המתמשך עם הרשויות בארה"ב. בנוסף, דווח היום כי החברה מבקשת לכנס את בעלי המניות, בין היתר כדי להעלות את שכרו של המנכ"ל ארז ויגודמן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]