עליות באירופה; מיזוג ענק בין הבורסות של גרמניה ולונדון

ה-Deutsche Boerse הודיעה על מיזוג בהיקף של 30 מיליארד דולר עם הבורסה של לונדון ■ החוזים בוול סטריט יציבים ■ הערב הודעת הריבית המוניטרית של הפדרל ריזרב ■ ר"מ סין: "לא תהיה מפולת בכלכלה הסינית, ונשיג את יעד הצמיחה. אנחנו בטוחים שיהיה יותר טוב - לשווקים יש פוטנציאל עצום"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ד') בעליות שערים קלות, לקראת החלטת הריבית של הפד היום בערב. מדד הסטוקס 600 עולה קלות כאשר כל הסקטורים נסחרים במגמה חיובית, בהובלת סקטור הבנקאות. החוזים בוול סטריט נסחרים ביציבות.

 

 

בשווקים ממתינים להודעת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בארה"ב שתינתן הערב ב-21:00. רוב האנליסטים בשוק מעריכים כי הנגידה ג'נט ילן לא תעלה ריבית היום עקב הטלטלה בשוקי העולם בחודשים האחרונים, וכי הריבית תעלה רק פעם אחת השנה - בחודש יוני - וזאת לעומת הערכה שנתן הפד ל-3-4 העלאות ריבית ב-2016.

ההערכה ניתנה בדצמבר האחרון כשהפד העלה את הריבית לראשונה מזה כעשור, אבל מאז חלו התפתחויות שליליות בכלכלות העולם ובעיקר בסין ובמחירי הנפט. גם שוק העבודה האמריקאי עדיין לא התייצב ונתוני המאקרו עדיין לא מעידים על התאוששות מוחלטת של הכלכלה האמריקאית, וגם האינפלציה עדיין לא הגיע ליעד שסימן הפדרל ריזרב.

למרות שהמשקיעים לא צופים העלאת ריבית היום, הם יקשיבו בדריכות להודעת המדיניות המוניטרית של הפד שבה הוא ידבר על התחזיות הכלכליות, ולאיך שהוא מעריך שכלכלת ארה"ב מתמודדת עם הטלטלות בעולם - ובעיקר בסין ובנפט.

מחיר הנפט נסחר היום סביב 37 דולר לחבית לקראת דוח המלאים שיפורסם מאוחר יותר בארה"ב.   

מניית הבורסה הגרמנית, ה-Deutsche Boerse עולה בכ-1.2% לאחר שהודיעה באופן רשמי על מיזוג עם הבורסה של לונדון, ה-LSE בעסקה שהיקפה עומד על כ-30 מיליארד דולר. הקבוצה הממוזגת צפויה לשמור על מטה החברה בלונדון ובפרנקפורט. מניית LSE עולה בכ-1%.

ראש ממשלת סין מנסה להרגיע

בורסות אסיה ננעלו היום (ד') בנטייה לירידות שערים על רקע הנעילה המעורבת אמש בוול סטריט והיציבות בחוזים העתידיים בארה"ב היום. ראש הממשלה הסיני לי קצ'יאנג נאם בבייג'ין ודיבר על המדיניות המוניטרית בניסיון להרגיע את הרוחות. 

 

בורסות יפן והונג קונג ירדו במסחר. מדד ה-MSCI אסיה ירד בכ-0.6%. ביפן גוברות הערכות שהבנק המרכזי יגביר את ההקלה המוניטרית ואף ישקול ריבית שלילית במדינה.

ראש הממשלה הסיני Li Keqiang נאם היום בפני הפרלמנט ואמר כי לא תהיה מפולת בכלכלה הסינית וכי יושג יעד הצמיחה והיא תהיה מעל 6.5%. לדבריו בוצעו במדינה "מבחני לחץ" לבנקים והם עברו אותם בהצלחה - מה שמעיד לדבריו על השגת יעדי הצמיחה. "אנחנו בטוחים שהעתיד יהיה ורוד וההערכות שלנו די מבוססות", אמר קצ'יאנג. "לשווקים יש פוטנציאל עצום".

נציין, כי הצמיחה בסין היא בשיעור הנמוך ביותר מזה כ-25 שנה -הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ב-6.9% ב-2014 ולשנה הנוכחית הממשלה צופה צמיחה של עד 7%.