לאומי הגיע להלימות הון ראשוני של 10.1% - ומבצע עוד השקעה

אחרי מהלך המרת זכויות העובדים הגיע לאומי ליעד הלימות ההון הראשוני שהציב בנק ישראל ■ משקיע 37 מיליון שקל בחברת עין ורד מערכות

בנק לאומי , בניהולה של רקפת רוסק עמינח, הגיע לשיעור הלימות הון ראשוני של 10.1% בהתאם ליעד שהציב בנק ישראל, וזאת לאחר המרת זכויות העובדים למניות ורכישת ביטוח לערבויות חוק המכר, מהלך עליו הודיע הבנק בשבועות האחרונים.

"בעקבות מהלך המרת זכויות שנצברו למניות הבנק ומהלכים נוספים שביצעה הנהלת הבנק בתקופה האחרונה לשם עמידה באתגר הלימות ההון שנקבעו לבנקים במסגרת החלת כללי באזל 3 ותקן חשבונאי לרישום זכויות עובדים, משיג הבנק שיעור הלימות הון רגולטורי של 10.1%", נמסר מהבנק. "דירקטוריון הבנק צפוי לאשר ב-20 במרץ את הנפקת המניות לעובדים והמניות יופקדו בידי נאמן, בהתאם לסעיף 102 לפקודת מס הכנסה, ויהיו חסומות לתקופה של שנתיים".

בשנה החולפת ביצע לאומי מספר מהלכים לשיפור הלימות ההון, ובכללם מכירת החזקות בחברות בהן השקיע הבנק (כגון כביש 6 והחברה לישראל). המהלך להמרת זכויות העובדים הוסיף 780 מיליון שקל להון העצמי של הבנק. הסכום הכולל של זכויות העובדים שיומרו למניות הבנק מסתכם ב-641 מיליון שקל (ובהם זכויות למענקי יובל ב-262 מיליון שקל וזכויות לבונוסים לשנת 2015 ב-294 מיליון שקל). מחיר מניית הבנק לצורך המרת הזכויות נקבע על 13 שקל - מעט מתחת למחיר השוק. לאומי יקצה 3.24% מהון המניות שלו לביצוע ההמרה. 

בתוך כך, לאומי ממשיך לבצע השקעות באמצעות לאומי פרטנרס, והיום דיווח על השקעה של 37 מיליון שקל תמורת 17% ממניות עין ורד מערכות. במקביל, הבנק מוביל סבב גיוס של 80-90 מיליון שקל לחברה, שהוקמה ב-2011 על-ידי ד"ר אודי מירב וד"ר ישראל בירן. עין ורד מערכות פיתחה מערכת מסננים מיוחדת ליחידות מיזוג אוויר מרכזיות של בנייני משרדים, המקטינה את הצורך בהזרמה תכופה של אוויר לתוך הבניין, תוך שיפור איכות האוויר שבתוך הבניין והפחתה ניכרת בצריכת החשמל. המערכת מוגנת בשורה של פטנטים.

לחברה הסכם אסטרטגי עם חטיבת מיזוג האוויר של Johnson Controls (סימול בוול סטריט: JCI), אחת מחברות שיווק וייצור מערכות המיזוג הגדולות בארה"ב הנסחרת בשווי של 24.4 מיליארד דולר. ההסכם יאפשר לעין ורד לפרוס את מערכותיה בקנה מידה גדול ברחבי ארה"ב. בימים אלה בוחנת ורד מערכות כניסה לשווקים באסיה. בין בעלי המניות בחברה ניתן למנות את תדיראן, שאף מתקינה את המערכות של ורד בישראל.

"אנו שמחים על ההזדמנות להשקיע בעין ורד ולהוביל עבורה את סבב הגיוס הנוכחי שיאפשר לחברה להרחיב את פעילותה באופן משמעותי", מסר ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס. "עבור לאומי פרטנרס מדובר בהשקעה בחברת טכנולוגיה ייחודית ומבטיחה, שממוקדת בייצור מערכות אקולוגיות מתקדמות וירוקות. ההשקעה הזו מתווספת לפורטפוליו המגוון והרחב של לאומי פרטנרס ומשתלבת באסטרטגיית ההשקעות שלנו".