חברות המחשוב הציבוריות סיכמו שנה של גידול בהכנסות וברווח

חילן, מלם תים וטלדור הציגו צמיחה מרשימה בשורת ההכנסות וברווח הנקי

טלדור לוגו
טלדור לוגו

שלוש מחברות שירותי המחשוב שנסחרות בבורסה בת"א - חילן, מלם תים וטלדור - פרסמו הבוקר (ד') דוחות לסיכום 2015, והצטרפו לשתי חברות אחרות מהענף שדיווחו מוקדם יותר השבוע - מטריקס ו-וואן. רובן צמחו בשורת ההכנסות, וכולן רשמו עלייה בשיעור דו-ספרתי בשורת הרווח.

חילן, החברה שבשליטתו ובניהולו של אבי באום, פרסמה היום את הדוחות ובהם הציגה לראשונה מכירות שנתיות שעקפו את רף מיליארד השקלים. הכנסות החברה צמחו בכ-125% לקרוב ל-1.2 מיליארד שקל, בעיקר בזכות צמיחה לא אורגנית: חילן השלימה את רכישת חברת נס ישראל בסוף 2014, כך שתוצאות החברה שנרכשה השפיעו ב-2014 רק על חודשיים, בעוד שב-2015 תרומת נס הייתה לאורך כל השנה. 

פרט לכך, נרשמה צמיחה בכל מגזרי הפעילות של חילן  ב-2015. לדוגמה, תחום שירותי השכר ומשאבי האנוש - תחום פעילותה המסורתי של החברה - גדל ב-3.4% ל-197 מיליון שקל, ותחום תשתיות המחשוב צמח ב-4.7% ל-190 מיליון שקל. תחום הפתרונות העסקיים והפרויקטים, שהגיע בעיקרו מרכישת נס, רשם הכנסות של 665 מיליון שקל, אך רווחיות תפעולית נמוכה של 3.7% בלבד (עלייה מ-2.7% ב-2014), לעומת 26.1% בתחום השכר (ירידה מ-28%). ברמה הרבעונית, חילן רשמה צמיחה של 40.9% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, ושל 15.9% בהשוואה לרבעון הקודם, ל-317 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של חילן הסתכם ב-66.2 מיליון שקל, צמיחה של 25.9%.

"אנו מסכמים את השנה ואת הרבעון הרביעי של 2015 עם תוצאות שיא של קבוצת חילן", מסר באום. "תוצאות מצוינות אלו הושגו הודות לתרומתה של נס והודות לצמיחה בכל מגזרי הפעילות בקבוצה. ב-2015 בוצעו השקעות אשר יהוו תשתית להמשך ביסוסה וצמיחתה של החברה, במגזר השכר ובמגזרי פעילות נוספים". מניית חילן עלתה במהלך היום ב-2.9%, והחברה נסחרת בשווי של 1.1 מיליארד שקל.

מלם תים זינקה

עלייה חדה יותר נרשמה במניית מלם תים , שזינקה ב-13.6% בעקבות הדוחות שפרסמה. החברה נמצאת בשליטת שלמה איזנברג (יו"ר) ומנוהלת על-ידי המנכ"לים המשותפים אודי וינטראוב ואילן טוקר, והיא דיווחה היום על הכנסות שנתיות של כ-1.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-1% ביחס ל-2014. בעוד שבתחום שירותי השכר ההכנסות השנתיות עלו ב-4.6% ל-136 מיליון שקל, בתחום התשתיות נרשמה ירידה של 5.4%ל-933 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 50.1 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, עלייה של 47.6% משנה קודמת, בזכות ירידה בהוצאות התפעוליות.

ברבעון הרביעי מלם תים רשמה הכנסות של 507 מיליון שקל, צמיחה של 9.3% ביחס לרבעון המקביל, ואילו הרווח הנקי נותר ללא שינוי, 17.2 מיליון שקל. לדברי איזנברג, "השיפור הנמשך בתוצאות של מלם תים נובע בעיקר משיפור ברווחיות של תחומי מיקור החוץ והתוכנה". החברה נסחרת בבורסה בשווי 382 מיליון שקל.

טלדור - צמיחה גבוהה ברווח הנקי 

גם טלדור , שבשליטת DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן ובניהולו של נתי אברהמי, מסכמת שנה חיובית. רמת ההכנסות נותרה כמעט ללא שינוי בהשוואה ל-2014, והגיעה ל-800 מיליון שקל, אך הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות קפץ ב-28.1% ל-27.2 מיליון שקל. ברבעון הרביעי ההכנסות הגיעו ל-227 מיליון שקל, עלייה של 2% מהרבעון המקביל, אך הרווח הנקי ירד ב-13.2% ל-9.4 מיליון שקל.

"השיפור המשמעותי בתוצאות הכספיות נובע משינוי תמהיל ההכנסות, שבא לידי ביטוי בהתמקדות בפעילויות המניבות והרווחיות של החברה בתחומי התוכנה, התקשורת והתשתיות, תוך החלטה שלא להיכנס לפעילויות ברמת סיכון גבוהה", אמר המנכ"ל אברהמי. "לצד זאת, החברה נהנית מפירות צעדי ההתייעלות שהביאו לשיפור הרווח הגולמי, הגדלת שיעור הרווחיות הכולל וירידה בהוצאות המימון". החברה נסחרת בשווי של כ-300 מיליון שקל. 

טלדור לוגו
 טלדור לוגו

וואן- צמיחה של כ-8% בהכנסות

אתמול פורסמו דוחות חברת וואן, שבשליטת מיחשוב ישיר ובניהולו של שי אוזון. החברה, אשר נסחרת בשווי של 882 מיליון שקל. החברה רשמה צמיחה של 7.8% בהכנסות השנתיות, והן התקרבו ל-1.3 מיליארד שקל, בין היתר בזכות גידול בעסקיה במגזרי התוכנה והתשתיות ומהאיחוד של החברה לאוטומציה במשך כל השנה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-15% ל-66.3 מיליון שקל. "השיפור בתוצאות החברה נובע בעיקר מגידול אורגני במגזרי הפעילות, וכן ממיקוד בפעילויות שבהן יש לנו יתרון יחסי וערך מוסף ללקוח", מסר המנכ"ל אוזון.

תוצאות חברות מחשוב
 תוצאות חברות מחשוב