אהוד ברק מציג למצלמה: זה המוצר שבו השקעתי מיליון דולר

אהוד ברק מציג את חברת סטארט-אפ הישראלית שבה השקיע כמיליון דולר ■ החברה פועלת בתחום ביטחון המולדת ומציעה מוצר וטכנולוגיה חדשנית לפיקוד ושליטה על אירועים ביטחוניים גדולים

פיגועי נובמבר 2015 בפריז, שהותירו את צרפת ואת העולם המערבי בהלם, חשפו את חוסר האונים, פערי המידע והבלבול הרב של גופי חירום בבואם לטפל באירוע רב-נפגעים מתגלגל. חברת סטארט-אפ ישראלית בשם Reporty Homeland Securit, מצאה פתרון לבעיה בדמות אפליקציה שמאפשרת שידור וידאו ומיקום לגופי חירום ולרשויות בזמן אמת, וכך מייעלת ומשפרת את התקשורת בין אזרחים לבין גופי ההצלה השונים.

ריפורטי היא למעשה מערכת לשידור וידאו בזמן אמת, שבלחיצת כפתור משדרת וידאו ואודיו דו-כיווני למוקד הרלבנטי, הכולל נתונים מדויקים אודות מיקום המדווח ורמת אמינות הדיווח. כך למשל, במקרה בו אדם מדווח על מקרה חירום רפואי למד"א, יוכל המוקדן לראות את האירוע ואף להדריכו כיצד לפעול.

הפתרון של Reporty הוא לא היחיד. במוסקבה, לדוגמה, פורסים בימים אלה 130 אלף מצלמות בטיחות במסגרת פרויקט שעלותו לא פחות 5.5 מיליארד דולר. הפתרון של ריפורטי, לעומת זאת, צפוי להיות יעיל וזול בהרבה, וזאת אולי הסיבה שאהוד ברק השקיעה בחברה הצעירה מיליון דולר.

הפתרון של ריפורטי מבוסס על אפליקציה ל סמארטפונים ועל מערכת שליטה ובקרה המותקנת במוקדים, כגון המשטרה, מד"א ורשויות מקומיות. בנוסף, מאפשרת האפליקציה תקשורת עם "מעגלים קרובים", שהמשתמש מגדיר לטובת יצירת קשר אוטומטי בשגרה וחירום. בשלב הבא מקווה החברה לפתח מערכת מתוחכמת ויעילה אף יותר.