סיום חיובי בבורסות אירופה; הנפט עולה ב-2.4%

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ הפד הותיר אתמול את הריביות על כנן אך חתך את התחזית וכעת צופה רק 2 העלאות ריבית השנה לרמה של 0.9% ■ הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים ■ ירידה של 4% ביצוא היפני בחודש פברואר ■ נורבגיה חתכה את הריבית לשפל כל הזמנים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה סגר היום (ה') בעליות, לאחר עליות השערים שחתמו את המסחר בוול סטריט אתמול, בעקבות החלטת הריבית של הפד. מחירי הנפט נסחרים במגמה חיובית ותומכים בסנטימנט החיובי בשווקים. החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

 

הפד הודיע אתמול כי הוא מותיר את הריביות על כנן, בטווח של 0.25%-0.5%, אך הפתיע כאשר חתך את התחזית הקודמת שלו. בדצמבר, בכירי הפד צפו כי הריבית תעלה ב-4 פעימות לפחות השנה. כעת, ועדת השוק הפתוח צופה רק שתי העלאות ריבית השנה לרמה של 0.9% ועוד שתי העלאות ריבית ב-2017. בהחלטה, ציינו בכירי הפד כי עדיין קיימים סיכונים למשק האמריקאי והלחצים הדפלציונים צפויים להימשך בעיקר בשל ירידת מחירי הנפט.

 

"ההחלטה של הפד הייתה מפתיעה ויונית יותר ממה שציפו בשווקים והציתה ראלי במחירי הסחורות, בשווקים המתעוררים ובמטבעות הקשורות לשוק הסחורות", מציין אנגוס ניקולסון, אסטרטג בכיר בחברת spreadbetter IG .

הבנק המרכזי של נורבגיה הודיע היום כי הוא חותך את הריבית המרכזית לשפל כל הזמנים של 0.5%, מרמה של 0.75%. הבנק רמז כי בעתיד הוא עשוי להוריד את הריבית לרמה שלילית.

 מחירי הנפט עלו היום בכ-4% לאחר שאתמול זינקו בכמעט 6%. שר האנרגיה של קטאר הודיע אתמול כי 15 יצואניות נפט גדולות ייפגשו ב-17 בדצמבר כדי לגבש הסכם בנוגע להקפאת התפוקה.

מניות המחצבים וביניהן, גלנקור , אנגלו אמריקן  ו- BHP Billiton , סגרו בעליות ומשכו מעלה את מדד הסטוקס 600. מניית לופטהאנזה נופלת בחדות למרות שקבוצת התעופה הגרמנית רשמה זינוק של 55% ברווח התפעולי ב-2015.

 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע הראלי שחתם את המסחר בוול סטריט אתמול בעקבות החלטת הריבית של הפד. 

 

 

מדד הניקיי היפני, שטיפס ביותר מ-1%, ננעל לבסוף בירידות קלות, זה היום השלישי ברציפות. זאת על רקע התחזקות הין היפני מול הדולר.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני המאזן המסחרי של יפן בחודש פברואר. ע"פ הנתונים היצוא היפני ירד בפברואר ב-4% (בקצב שנתי), מעל הצפי בשוק שעמד על ירידה של כ-3% אך הרבה מתחת לירידה של 12.9% ביצוא בינואר. היבוא צנח ב-14.2% בפברואר, בעוד אנליסטים ציפו לירידה של 15.2%. העודף המסחרי של יפן הסתכם בפברואר ב-2.2 מיליארד דולר, מתחת לצפי.

מניות האנרגיה והסחורות ריכזו עניין. נציין את וודסייד,  Inpex וריו טינטו.