מצעד החתולים השמנים: חגיגות השכר של בכירי פרוטרום ופלאפון

שני מנהלים זרים נכנסו לרשימת עשרת שיאני השכר ב-2015 - אוליבר קאר מהחברה הבת האמריקאית של אלוני חץ, ומוריס פר, יו"ר אלביט טכנולוגיות

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

גוברת הדומיננטיות של מנהלים זרים בצמרת שיאני השכר לשנת 2015, כאשר שניים כאלו הצליחו להתברג לעשירייה הראשונה. למקום השישי מבין השיאנים הגיע אוליבר קאר (Oliver Carr), מנכ"ל חברת קאר הפועלת עבור קבוצת הנדל"ן אלוני חץ בארה"ב, שהתגמולים שלו אשתקד הצטברו ליותר מ-14 מיליון שקל, כשעיקר הסכום (11 מיליון שקל) ניתן לקאר כמענק נדחה. באלוני חץ מסבירים כי מענק זה ניתן לו בהתאם לתוכנית התגמול בחברה ובמסגרת מנגנון לתשלום עמלת הצלחה בגין פרויקטים בייזום. אלוני חץ המשקיעה בנדל"ן באמצעות כמה חברות, מחזיקה בשליטה בחברת קאר במשותף עם ג'יי.פי מורגן, וקאר מחזיק מניות מיעוט בחברה.

עוד באלוני חץ, המנכ"ל ומי שמחזיק בשליטה בחברה יחד עם משפחת ורטהיים - נתן חץ, זכה אשתקד למחצית מהתגמולים שהוענקו לקאר, ועלות העסקתו הסתכמה ב-7.1 מיליון שקל - 3 מיליון שקל מהסכום ניתן לו כמענק במזומן. אלוני חץ סיכמה שנת פעילות מוצלחת עם קפיצה של קרוב ל-80% ברווחיה ל-548 מיליון שקל.

מי שהתמקם אחרי קאר בעשיריית שיאני השכר הוא נשיא יצרנית חומרי הטעם והריח פרוטרום , אורי יהודאי, שעלות העסקתו התקרבה ל-12 מיליון שקל. בדולרים, עלות העסקת יהודאי בפרוטרום אשתקד הגיעה ל-3 מיליון דולר, 1.6 מיליון דולר כמענק, וזאת על רקע שנת פעילות מוצלחת שסיכמה הבוקר פרוטרום.

המנהל הזר הנוסף שהתברג לעשיריית שיאני השכר אשתקד הוא מוריס פר (Maurice R. Ferre), יו"ר חברת אלביט טכנולוגיות, שעלות העסקתו הגיעה ל-9.2 מיליון שקל. עיקר התגמול, בהיקף של 8 מיליון שקל, היה תגמול מנייתי.

בנוסף שילמה אלביט טכנולוגיות 3.7 מיליון שקל למנכ"ל אינסייטק (עד סוף 2015), קובי וורטמן, ובסך הכל שילמה לחמשת בכיריה 18 מיליון שקל, עיקר התגמולים מנייתיים. אלביט טכנולוגיות, בשליטתה של אלביט הדמיה, סיכמה את 2015 בהפסד של 15.5 מיליון דולר, אחרי הפסד של 9.5 מיליון דולר ב-2014.

20 מיליון שקל ל-6 בכירים בבזק

שמות בולטים נוספים שהצטרפו לרשימת שיאני השכר הגיעו מחברת התקשורת בזק, שסיכמה גם היא שנת פעילות חיובית, ואשר שילמה לששת בכיריה יותר מ-20 מיליון שקל. שיאן השכר מבין מנהלי בזק הוא דווקא מי שעזב את הקבוצה בשנה האחרונה, גיל שרון, שעלות העסקתו כמנכ"ל פלאפון הגיעה ל-5.3 מיליון שקל, כמחצית הסכום (2.8 מיליון שקל) כמענק. לאחרונה נאלץ שרון לוותר על מינויו למנכ"ל דסק"ש מקבוצת אי.די.בי, בעקבות התנגדות ציבורית עזה להסכם שכר שערורייתי שאמור היה להזרים לכיסיו עשרות מיליוני שקלים בשנים הבאות. שכרה של מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, עמד על 4.4 מיליון שקל, וגם אצלה כמחצית הסכום (2.1 מיליון שקל) ניתנה כמענק.

מנהל זר נוסף שהצטרף לרשימת שיאני השכר אשתקד הוא מנכ"ל אבגול, דיוויד מלדרם, שעלות העסקתו הגיעה ל-8 מיליון שקל (2.1 מיליון דולר), סכום ששלח אותו לצמרת העשירייה השנייה של שיאני השכר ב-2015. צמד שמות בולטים חדשים נוספו לרשימת השיאנים מחברת הנדל"ן אזורים, שם נהנה בעל השליטה, הרשי פרידמן, מתגמולים של 3.7 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר החברה, ואילו המנכ"ל דרור נגל קיבל 3.3 מיליון שקל. עלות העסקתו של רועי גדיש, מנכ"ל חברת הנדל"ן אדגר, הגיעה גם היא ל-3.3 מיליון שקל.

שיאני השכר הבולטים 17,3,16
 שיאני השכר הבולטים 17,3,16