קשובה לביקורת: בזק במבצע שדרוג מהירות ל-100 מגה למשך שנה

לקוחות בזק יוכלו לשדרג בחינם את מהירות הגלישה ל-100 מגה למשך שנה, אך השאלה היא האם ספקיות האינטרנט יצטרפו למבצע או שידרשו תוספת תשלום עבור הגדלת המהירות ■ הספקית 018 אקספון מצטרפת למהלך השדרוג בחינם

קשובה לביקורת ובמטרה לשפר במעט את דימויה לאור הביקורת שנמתחת עליה על כך שהיא האטה את קצב השדרוגים והצ'ופרים ללקוחות, יוצאת היום (א') בזק במבצע שמטרתו להפוך את מהירות ה-100 מגה לתקנית.

החברה הודיעה כי תאפשר שדרוג חינמי ל-100 מגה עבור כל הלקוחות למשך שנה. כלומר, לקוח שגולש היום במהירות של 40 מגה, יוכל לשדרת בחינם את המהירות ל-100 מגה למשך שנה, ולאחר מכן החבילה שלו תתעדכן למחיר העדכני לאותה תקופה.

ניתן להבין מהמבצע שבזק מעריכה כי רוב הלקוחות שישדרגו לא ירצו לחזור למהירות היותר איטית כעבור שנה, ויעדיפו לשלם מחיר יותר גבוה עבור הישארות ב-100 מגה.

הצרכן בכל מקרה יצטרך לקחת בחשבון ששדרוג למהירות 100 מגה בבזק מחייב שדרוג של החבילה שלו גם אצל ספק האינטרנט, ולכן השאלה היא כיצד יגיבו ספקיות האינטרנט למבצע של בזק, והאם ישדרגו בחינם גם כן - או שידרשו תוספת תשלום. לאור מצבן של ספקיות האינטרנט ולאור הניסיון, הסיכוי שהספקיות יסכימו לשדרוג חינמי לא גבוה. 

דבר נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא מה קורה עם הנתב שבבית הלקוח. היום בזק מספקת נתבים התומכים במהירות הגבוהה, ובכל מקרה כל הנתבים אצלה מסופקים במחירי השכרה של 10 שקלים לחודש. בהינתן שוק סיטונאי, שבו הספקיות מוכרות את השירות כולל התשתית, הלקוחות יידרשו לוודא שהם מקבלים נתב שתומך במהירות הגבוהה ומה תהיה העלות שלו במקרה של שדרוג. 

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, מסר כי "באמצעות מהלך זה בזק תעביר כמה שיותר לקוחות לקצבי גלישה גבוהים, ובמקביל תשדרג את הציוד בבתי הלקוחות לציוד Fiber Ready המתאים לגלישה בקצבים אולטרה-מהירים". 

נוסיף כי בעקבות הודעת בזק, חברת 018 אקספון מצטרפת למהלך השדרוג של בזק ותעניק לכלל לקוחות ספק האינטרנט שלה שדרוג בחינם למהירות אינטרנט של 100 מגה למשך שנה שלמה. במסגרת זו יוכלו לקוחות החברה ליהנות ממבצע השדרוג החדש של בזק. לקוח שגלש עד כה במהירות של 15 מגה ישודרג למהירות של 40 מגה, ולקוח שגלש במהירות של 40 מגה ישודרג ל-100 מגה.