50 מהנדסות השתתפו בהאקתון בפייסבוק ישראל

רואי טיגר, מנכ"ל מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל: "היה מרתק לראות איך מהנדסות מחברות שונות התחברו זו לזו"

רואי טיגר / צילום: איל יצהר
רואי טיגר / צילום: איל יצהר

בסמוך ליום האישה הבינלאומי נערך במשרדי פייסבוק בתל אביב האקתון ייעודי ל"קהילת הטכנולוגיה הנשית", שהוקדש כולו לבניית פתרונות הומניטריים.

רואי טיגר, מנכ"ל מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל, הסביר בשיחה עם "גלובס", כי האקתונים הם עניין שבשגרה בפייסבוק העולמית, כשלמעשה כמה מהפיתוחים שהטמיעה הרשת החברתית במהלך השנים נולדו בהאקתונים דומים. "אחת לחודשיים לערך, פייסבוק עורכת האקתון פנימי לעובדים, ימים בהם העבודה השגרתית נעצרת לטובת פיתוח יצירתי. כך למשל, פורמט הניוז פיד שמוכר היום נולד בהאקתון שכזה. האקתונים חיצוניים, כאלה הפתוחים למשתמשים שאינם עובדי החברה, מתקיימים בתדירות קבועה פחות, אבל גם הם כבר חלק מהשגרה. לקראת סוף השנה שעברה למשל, ערכנו בפייסבוק ישראל, האקתון ייעודי לסטודנטים, כשהצוות שניצח טס לתחרות בפייסבוק העולמית".

בהתייחסו להאקתון למהנדסות, טיגר ממהר להדגיש כי הקשר ליום האישה הוא יותר מקרי ממכוון. "המועד לא היה הסיבה עצמה, אלא חלק מהמדיניות שלנו בפייסבוק ישראל, והרצון לעודד מהנדסות", הוא מסביר, "זה היה מרתק לראות איך מהנדסות מחברות שונות התחברו זו לזו ופיתחו פתרונות בפרויקטים הומניטריים. המשתתפות גויסו באמצעות פרסום ברשת עצמה ומפה לאוזן, כאשר בכל צוות השתתפה מנטורית עובדת פייסבוק".

בהאקתון השתתפו 50 נשים, שהצליחו לדברי המארגנים להגות פתרונות תוך זמן קצר בן יום אחד. בסוף היום נערכה תחרות ובמקום הראשון זכתה אפליקציית מבוססת מיקום, ששולחת למשתמשים התראות על הזדמנויות סמוכות להתנדבות. במקום השני זכה אתר לדיווח על תקיפות מיניות על בסיס מיקום, ובמקום השלישי זכתה אפליקציה המאפשרת לשלוח התרעה במהלך תקיפה. טיגר הוסיף והדגיש כי מטרת ההאקתונים של פייסבוק היא לא להסתפק בפיתוח בלבד, אלא גם ביישום. "הכוונה היא לא שהמוצר יושק כמוצר של פייסבוק, אבל עכשיו, לאחר ההכרות, אנחנו נוכל להעניק למפתחות תמיכה".