הבורסה בת"א ננעלה ביציבות; מניות הגז והבנקים בלטו

ירידות בבורסות אירופה; יציבות בוול סטריט ■ חשיפת "גלובס": מליסרון מתעניינת ברכישת אפי אירופה, החברה הבת של אפריקה נכסים ■ ירידה בהכנסות וברווחי שטראוס ■ בזק ריכזה עניין בעקבות התקלה בחברה הבת פלאפון

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ב') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט. 

 

השבוע יהיה מבחן חשוב עבור המדדים המובילים בוול סטריט, שמחקו בסוף השבוע האחרון את ירידות השערים החדות שנרשמו בתחילת 2016 - ועברו לטריטוריה חיובית. גם הנפט, שכרה תחתית השנה וזינק מאז בעשרות אחוזים, ממשיך לעמוד במוקד.

"השווקים נכנסים למין 'תקופת מבחן' לאחר הראלי של השבועות האחרונים. זאת מאחר והתמחור של השווקים עלה מן הסתם והמשקיעים יחפשו טריגר חדש שימשיך לשמור את המגמה החיובית", מסר עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות אפסילון. "לצד השלילה יש למנות את הירידה במחירי הנפט מאז הגיעו לשיא בגל הנוכחי בשישי האחרון לצד נתוני המאקרו בארץ ובעולם אשר ממשיכים להצביע על האטה כלכלית".

 

אתמול נחשף ב"גלובס" כי מליסרון מתעניינת ברכישת אפי אירופה, החברה הבת של אפריקה נכסים  שבשליטת קבוצת אפריקה . עם זאת, ייתכן כי במידה ותבשיל עסקה בין הצדדים, היא תתבצע דווקא במניות החברה האם אפריקה נכסים, וזאת בשל צרכי המזומנים של אפריקה ישראל. [לסיפור המלא]

עדיין בתחום הנדל"ן למגורים, מניית ישרס  מזנקת היום לאחר הדוחות הכספיים הטובים שפרסמה אתמול. (לסיפור המלא)

בזק  ריכזה עניין ומחזורים גבוהים, בעקבות תקלה חמורה שפרצה בחברה הבת פלאפון. התקלה נמשכה שעות ארוכות ומנעה מלקוחות החברה להוציא או לקבל שיחות. (לסיפור המלא)

יוניטרוניקס  זינקה אתמול לאחר שדיווחה כי קרן פימי תרכוש 50% מהחברה בהשקעה של 110 מיליון שקל, ש-60 מיליוני שקל מתוכם יוזרמו לתוך החברה בכדי להרחיב את צמיחתה. ההשקעה תבוצע לפי מחיר של 16 שקל למניה, פרמיה משמעותית על מחיר השוק טרם הדיווח.

חוסר שביעות רצון של עידן עופר מביצועי כיל  עלול להביא להחלפת סטפן בורגס במנכ"ל אחר, כך על פי הערכות היום בשוק. כיל החלה אתמול ברוד שואו למשקיעים המוסדיים לקראת הנפקת הענק שתקיים בתקופה הקרובה ועיקר הדאגה של המשקיעים הייתה לשניים: שיפור הרווחיות של החברה ומדיניות הדיבידנדים.

שטראוס  סיכמה הבוקר את השנת 2015 עם ירידה של 6.1% בהכנסות ל-7.642 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי נחתך ב-21.1% ל-293 מיליון שקל. במועד דיווח התוצאות הכספיות, הודיעה החברה על הסכם לרכישת חברת Cia Iguacu, שחקנית קפה הנמס השנייה בגודלה בשוק הקפה הנמס בברזיל.

מנקיינד  נשארה במוקד לאחר שזינקה אתמול בחדות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]