נעילה שלילית בבורסות אירופה בהובלת מניות המשאבים

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת ■ סגן ראש ממשלת סין: הממשלה תעשה את כל מה שהיא חייבת לעשות כדי למנוע זעזועים בשוקי המניות, המט"ח, האג"ח והנדל"ן

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בירידות קלות, בעוד המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר הדולר ומחיר הנפט. 

 

בהיעדר נתוני מקרו מהותיים, המשקיעים עוקבים בעיקר אחר הדולר והנפט. הדולר מתחזק מול המטבעות העיקריים והנפט נחלש, בהתאם לקורלציה ההפוכה בין שני הנכסים. מניות המשאבים החשופות לשוק הסחורות מאבדות היום גובה באירופה, כמו למשל Boliden (סימול: BOL) השבדית, אנגלו אמריקן  או  Arcelormittal  

הסיבה העיקרית לירידה במחיר הנפט מאמש היא פרסום נתונים המעידים על עלייה ראשונה מזה 13 שבועות במספר האסדות הפעילות בארה"ב, מה שאולי משקף התאוששות בתעשיית פצלי השמן בעוד מחירי הנפט זינקו ביותר מ-40% בחודש האחרון.

בסקטור התקשורת, מניית טלקום איטליה נסחרה במגמה חיובית לאחר שהודיעה כי המנכ"ל יפנה את מקומו, בעקבות סכסוך עם חברת ויוונדי  הצרפתית בנוגע לאסטרטגיה של החברה. ויוונדי רכשה 25% מטלקום איטליה בשנה שעברה.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה כשבורסת שנחאי בלטה לחיוב. המדדים המובילים באסיה פתחו את שבוע המסחר בהססנות על רקע התחדשות הירידות בנפט, אך עם ציפיות להורדת ריבית בסין. הבורסה בטוקיו הייתה סגורה לרגל חופשה.

 

בהיעדר נתוני מאקרו משמעותיים במזרח, המשקיעים מנסים להעריך לאן מועדות פניו של הפד. כעת ברור כי מתווה עליית הריבית בארה"ב יהיה איטי בהרבה ממה שהיה חזוי בשלהי 2015, אך התחושה בשווקים היא כי כלכלת ארה"ב, הגדולה בעולם, צוברת תאוצה.

"אנחנו רואים את הראלי נמשך גם ברבעון השני, עם ביקושים בסקטורים נכסים, סחורות, אינטרנט ותעשייה", ציינו בחברת הברוקראז' CLSA.

נגיד הבנק המרכזי הסיני השמיע אתמול אזהרה מפני עליית רמות החוב, ואמר שלקיחת הלוואות על ידי חברות ועסקים ביחס לתמ"ג הסיני גבוהה מדי, וכי המדינה חייבת לפתח שוקי הון חזקים יותר. בנאום בפורום הפיתוח הסיני בבייג'ין אמר הנגיד כי לסין יש עדיין בעיה עם גיוסי הון לא חוקיים, והשירותים הפיננסיים שלה אינם מספיקים. לדבריו, רמת מינוף גבוהה חושפת את המשק לסיכונים מאקרו-כלכליים. הוא ציין עוד כי המדינה זקוקה עדיין לרגולציה נגד מינוף מוגזם במט"ח, כלומר נטילת חובות במטבעות זרים.

מוקדם יותר אתמול אמר סגן ראש ממשלת סין, שהממשלה תעשה את כל מה שהיא חייבת לעשות כדי למנוע זעזועים בשוקי המניות, המט"ח, האג"ח והנדל"ן. 

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]