תקדים? פסילת מינוי הקר מגבירה הסיכוי לפסילת ד"ר אסף אילת

נציבות שירות המדינה פסלה את מינוי הקר ליו"ר רשות החשמל - וזה עלול להשליך גם על מינוי אילת

אסף אילת / צילום: רוני פרל
אסף אילת / צילום: רוני פרל

שלשום (א') דיווח "גלובס" כי שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ רואה בד"ר אסף אילת מועמד מוביל לתפקיד יושב-ראש רשות החשמל. שטייניץ מוסמך לבחור במועמד לתפקיד אך המינוי מותנה בקבלת אישורי נציבות שירות המדינה, הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור ומשרד המשפטים.

אילת, כיום הכלכלן הראשי של הרשות להגבלים עסקיים, התמודד גם על תפקיד הממונה על ההגבלים אך הפסיד לעו"ד מיכל הלפרין. אילת זוכה להערכה מקצועית רבה, אך לא ברור אם הוא עומד באחד מתנאי הסף המחייב ניסיון ניהולי של חמש שנים.

כזכור, בסיבוב הקודם פסלה השופטת בלהה גילאור את מועמדותו של סגן הממונה על התקציבים נח הקר לתפקיד לאחר שלא הכירה בתקופת לימודיו במכללה לביטחון לאומי כתפקיד ניהולי. הקר נפסל למרות שמועמדותו אושרה על ידי נציבות שירות המדינה, שנתנה לדרישת הניסיון הניהולי פרשנות מרחיבה יותר.

במקרה של אילת, שהגיע לרשות ההגבלים באפריל 2012, תתבקש השופטת להכיר בתפקידים קודמים שביצע, בין היתר בחברת ייעוץ בחו"ל, כתפקידים שמקנים ניסיון ניהולי. "אחרי שגילאור פסלה את הקר היא תבחן את המקרה של אילת בשבע עיניים, כדי שלא ייווצר הרושם שהקר היה קורבן", העריכו גורמים ממשלתיים המעורים במינוי.