הוט למשרד התקשורת: לבטל גם לנו ההפרדה המבנית

הוט במכתב למנכ"ל המשרד שלמה פילבר: לא ייתכן שתוביל הפרדה מבנית אצל מונופול התקשורת בזק מבלי שתבטל גם אצלנו ■ טוענת: "הסרת המגבלות ביחס להפרדה מבנית וסלי תעריפים בהוט יהיה בהן בכדי להביא לציבור תועלת צרכנית וכלכלית גדולה"

הדיון סביב ההפרדה המבנית בבזק לא יוכל להתמקד בבזק בלבד, אלא יידרש דיון בביטול ההפרדה המבנית גם בהוט, כפי שדורשת האחרונה ממנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. הוט דורשת מפילבר שלא לקבל החלטות בדבר ביטול ההפרדה המבנית בבזק, וזאת מבלי שיתקיים דיון גם לגביה.

במכתב ששלחה מנכ"ל הוט טל גרנות-גולדשטיין לפילבר, היא כותבת לו שהיא למדה על כך שהוא פועל לביטול ההפרדה המבנית במונופול התקשורת בזק. לדבריה, ביטול ההפרדה המבנית בבזק מחייב, "קל וחומר, לבטל במקביל את ההפרדה המבנית בהוט, ובכלל כך לבטל את המגבלות ביחס לשיווק סלי שירותים משותפים ביחס לחברות השונות בקבוצת הוט".

לטענתה, "לא ברורה לנו איזו תועלת צרכנית גלומה בהמשך קיומה של ההפרדה המבנית בקבוצת הוט. ההיפך הוא הנכון, הסרת המגבלות ביחס להפרדה מבנית וסלי תעריפים בהוט יהיה בהן בכדי להביא לציבור תועלת צרכנית וכלכלית גדולה".

במכתבה מסבירה גרנות-גולדשטיין כי "הוט סובלת מחיסרון תחרותי כבר עתה, בהיותה קבוצת התקשורת היחידה אשר אינה רשאית לשווק שירות תשתית ביחד עם שירות ספק אינטרנט בעל זיקה, ואף לא לשווק סלי שירותים הכוללים שירותי סלולר ביחד עם השירותים הקווים שמספקת הקבוצה. זאת למרות שבתחומים אלה מהווה החברות הוט מובייל והוט נט שחקן חדש בשוק.

אין ספק כי הסרת מגבלות ההפרדה המבנית מעל קבוצת בזק, שהינה קבוצת התקשורת החזקה והדומיננטית ביותר בישראל, בכל קנה מידה, ללא הסרה מקבילה של אותן המגבלות מעל קבוצת הוט, הקטנה מבין קבוצות התקשורת במונחי הכנסות, עלולה לגרום להוט פגיעה אנושה ותעמיד אותה בנחיתות תחרותית קשה ובלתי אפשרית".

עוד היא כותבת כי "פגיעה ביכולתה של הוט להציע חבילות שירות משולבות ומתחרות לאלו שתציע קבוצת בזק המאוחדת, תעצים את מעמדה של בזק בשוק, ותכרסם באורח בלתי הפיך בהישגים שעלה בידי הוט להגיע אליהם לאחר שנים כה רבות. בשוק בו פועלים שני ספקי תשתית נייחת, כללי המשחק לא יכולים להיות עדיפים דווקא לגורם שהוא בעל המונופולין. בהמשך היא מציינת כי כאשר כל השחקנים והקבוצות בשוק משווקים הצעות של סלי שירות משולבים המכילים את מכלול השירותים ומגלמים הנחה על מחיריהם - לא ניתן להותיר את הוט, המתחרה הפחות ותיקה בשוק הטלקום והפחות חזקה מהמפעיל הוותיק, מחוץ למגרש משחקים זה".

"הדברים מקבלים משנה תוקף לאור התפתחות התחרות בשוק התקשורת בכללותו, לרבות התבססותם של שירותי טלוויזיה באמצעות רשת האינטרנט, ובהתייחס למגמת ההתלכדות בשוק התקשורת, במסגרתה מציעות כל קבוצות התקשורת סלי שירותים למנויים. בנסיבות העניין, מבקשת החברה שכל החלטה בדבר ביטול ההפרדה המבנית בבזק, תחייב הסרתה גם בהוט בד בבד ולא יאוחר ממנה".