ברקליס מביע אמון באפל: המניה עשויה לזנק בכ-34%

אפל השיקה אתמול את האייפון SE, סמארטון עם מסך מוקטן ומחיר של 399 דולר (לגרסת ה-16GBׂ) ■ בברקליס מעריכים כי אומנם בטווח הקצר המכירות של ה-SE לא ישפיעו על תוצאות החברה, אך הוא בהחלט עשוי לככב בשוק הביניים של הסמארטפונים

iphone SE Greg Joswiak / צילום: רויטרס
iphone SE Greg Joswiak / צילום: רויטרס

אפל חשפה אתמול (ב') את ה-SE, סמארטפון מוקטן עם מסך בגודל 4 אינץ' ותג מחיר מוזל שמתחיל ב-399 דולר בארה"ב. בבנק ההשקעות ברקליס אומנם מציינים כי בטווח הקצר הסמארטפון החדש לא ישפיע על התוצאות הכספיות של אפל אך ה-SE בהחלט מהווה שחקן מרכזי בשוק מכשירי הביניים ואף עשוי להפוך ללהיט מכירות. בברקליס מעניקים לאפל מחיר יעד של 142 דולר, גבוה ב-34% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי (105.9 דולר).

האייפון SE החדש זהה בגודלו לאייפון 5S אך כולל את כל הטכנולוגיות של ה-6S, ביניהן מעבד ה-A9, טכנולוגיית האפל פיי, מצלמה בעלת חיישן של 12 מגה פיקסל ועוד. ה-SE יגיע בשני דגמים: האחד כולל זיכרון פנימי של 16GB ומחירו יעמוד על 399 דולר והשני מגיע עם זיכרון גדול יותר של 64GB ומחירו יעמוד על 499 דולר. 

בברקליס מציינים כי הם לא רואים באייפון SE כמכשיר "שובר שוק" אך ההשקה שלו מוכיחה את המחויבות של אפל לחדש את המכשירים בכל רמות המחיר. בנוסף, בבנק ההשקעות סבורים כי סמארטפונים בגודל 4 אינץ' נחשבים לפופולרים במיוחד בקרב הצרכנים ואפל מכרה כ-30 מיליון מכשירים עם מסך בגודל זה ב-2015.

 

בבנק ההשקעות מעריכים כי מוקדם עדיין לדעת מה תהיה ההשפעה לטווח הארוך של האייפון SE אך מציינים כי ברבעון של מארס אפל תמכור פחות מ-52 מיליון מכשירי אייפון. אנליסטים אחרים בשוק מעריכים כי אפל תצליח למכור יותר מ-55 מיליון אייפונים ברבעון הנוכחי. אנליסטים בברקליס מציינים עוד כי קטליזטורים נוספים שעשויים להשפיע על התוצאות של אפל הם התאוששות השוק הסיני והשקת האייפון 7 לקראת ספטמבר. בברקליס מעניקים לאפל המלצת "משקל יתר" ומחיר יעד של 142 דולר למניה.