מגדל נדרשת להקטין את חלקה בשותפות עם אנלייט

לפני 3 חודשים הודיעו החברות על הקמת מיזם להשקעות באנרגיה מתחדשת במעל 400 מיליון שקל ■ אנלייט: "זה לא יפגע בהתקדמות הפרויקטים"

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

כשלושה חודשים לאחר שהודיעו כי יקימו מיזם משותף להשקעות באנרגיה מתחדשת באירופה במעל 400 מיליון שקל, קבוצת מגדל הודיעה לחברת אנלייט אנרגיה כי לאחר "בחינות ודיונים למול הרגולציה באוצר", היא נדרשת להפחית את חלקה בשותפות האמורה מ-49% ל-20%.

לאור זאת, אנלייט שבשליטת שאול אלוביץ - שהינו גם בעל השליטה בקבוצת בזק; ומגדל, שבשליטת שלמה אליהו, "תפעלנה במשותף לשם התאמת הסכמי המיזם המשותף ופעילות הצדדים לשיעור ההחזקה המעודכן".

אנלייט עוסקת בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח בישראל ובאירופה - באיטליה ובאירלנד. היא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-291 מיליון שקל.

באמצע דצמבר האחרון דיווחה החברה כי מגדל והיא חוברים יחד בקרן שנועדה להשקיע בפרויקטי אנרגיה מתחדשת מעבר לים - באירלנד, קרואטיה ומדינה נוספת במרכז אירופה - בשם "מובילים אנרגיות מתחדשות", לצורך ביצוע השקעות משותפות בפרויקטים בתחומי האנרגיה המתחדשת בשוק הבינלאומי, בהיקף כולל של כ-100 מיליון אירו. או אז פירטו הצדדים כי השותף הכללי שינהל את השותפות ויחליט לגבי הקריאה לכסף יהיה אנלייט, כשמגדל תחזיק ב-49% מהשותפות ואנלייט ב-51% הנותרים.

שותפות ל-14 עד 17 שנה

אז דובר על כך שחלקן של שתי השותפות בהשקעות שתבצע הקרן, מחוץ לישראל בלבד, יהיה יחסי לחלקן במניות: מגדל תשקיע במצטבר לאורך שנות ההשקעות המשותפות 49 מיליון אירו ואנלייט תשקיע 51 מיליון אירו, כשהשותפות בין הצדדים הינה ל-14 שנה, עם עוד שלוש תקופות הארכה בנות שנה כל אחת. תקופת ההשקעה תהיה בשלוש השנים הראשונות של הקרן, ובמהלכה יבוצעו ההשקעות בפרויקטים מעבר לים.

עתה פירטה אנלייט כי "אין בהודעת מגדל או בהתאמת שיעור ההחזקה כדי לגרוע מהתקדמות פרויקטי המיזם הראשונים, ובכוונת החברה להמשיך ולקדם את ההשקעות כאמור בלוחות הזמנים המתוכננים ולפעול להקמת הפרויקטים בשלמותם, תוך התאמת שיעור האחזקה בשותפות מובילים בלבד. החברה תחליט במהלך התקופה הקרובה האם ברצונה להגדיל את שיעור החזקתה בשותפות מובילים על חשבון אחזקת מגדל ו/או לצרף לשותפות מובילים גורמים מוסדיים נוספים".