הטיפ היומי: ישראלית שמפתחת תרופה לטיפול בחולי סרטן המוח

במחלקת המחקר של Piper Jaffray ממליצים "תשואת יתר" למניית VBL, במחיר יעד של 14 דולר - גבוה כמעט פי 4 ממחיר המניה הנוכחי

VBL לוגו
VBL לוגו

חברת פיתוח התרופות VBL   נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 80 מיליון דולר. החברה הישראלית מפתחת את התרופה VB-111 לטיפול בחולי סרטן המוח מסוג גליובלסטומה, שנכנסה לשלב III של הניסוי הקליני.

על רקע האתגרים הגדולים של חברת Celldex, שהודיעה לאחרונה על הפסקת הניסוי הקליני המתקדם שלה בתוכנית הפיתוח של החיסון לסרטן המוח, ערכנו השוואה בין הטכנולוגיות של VBL ושל סלדקס. אנחנו ממשיכים להאמין שהניסוי של VBL, שבמסגרתו המטופלים מקבלים את התרופה VB-111 בשילוב עם תרופת Avastin, בניגוד לפיתוח של סלדקס, הוא בעל סיכון מופחת.

בנוסף, נפגשנו לאחרונה עם הנהלת VBL ונשארנו חיוביים בכל הקשור לביצועי השלב הנוכחי של הניסוי - גיוס החולים - כמו גם בקשר לציפיות להגדלת הראות (visibility) בנוגע ל-VB-111 כטיפול בסרטן המוח ובסרטן השחלות, לקראת אמצע 2016. אנו מצפים לקבל מידע נוסף בנוגע לתוכנית הפיתוח של התרופה לטיפול בסרטן השחלות, על מנת לקבל עדות מוצקה ראשונה להפעלה חיסונית של ה-VB-111.

ישנו שוני משמעותי בגישות הטיפוליות של VBL וסלדקס, והמסקנה המרכזית שלנו מהכישלון של סלדקס נוגעת לבחירת המטופלים והמידע בשלב II, ותרגומו לתכנון שלב III של הניסוי. בנקודות אלה, אנחנו מאמינים ש-VB-111 היא בעלת סיכון מופחת ביחס לתרופה של סלדקס. ראשית, סלדקס גייסה מטופלים שניתן לנתח אותם ומטופלים בעלי שרידים מינימליים של המחלה - אוכלוסייה זו אינה מייצגת את רוב חולי סרטן המוח. בנוסף, ההישרדות של חולים שטופלו בתרופה של סלדקס הייתה אמנם גבוהה יותר מקבוצות הבקרה, אך לא גבוהה בהרבה מהטווח הצפוי מטיפול קו ראשון במחלה.

אירועים משמעותיים שצפויים בחודשים הקרובים ב-VBL ועשויים להוות קטליזטורים למניה, כוללים בין היתר: פרסום תוצאות ניסוי שלב II בטיפול בסרטן השחלות, ברבעון השני של 2016; עדכונים בנוגע לגיוס המטופלים לניסוי שלב III בסרטן המוח, במחצית השנייה של 2016; ותוצאות ראשוניות בניסוי סרטן המוח ברבעון הראשון של 2017.

אנו נשארים בהמלצת "תשואת יתר" למניית VBL, ומחיר היעד שלנו נותר ללא שינוי, 14 דולר - גבוה כמעט פי 4 ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, Piper Jaffray

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם