חגיגות השכר: 11 מיליון שקל למנכ"ל פריון מנדלבאום

רף הכניסה לעשירייה הראשונה של שיאני השכר אשתקד - 12 מיליון שקל ■ קרדן אן.וי שילמה כ-10 מיליון שקל למנכ"ל הפורש ולמחליפו, הראל כ-12 מיליון שקל למנכ"לים המשותפים לשעבר

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

הדוחות המורחבים של חברת הטכנולוגיה פריון נטוורק שלחו היום את מנכ"ל החברה, ג'וזף מנדלבאום, לצמרת שיאני השכר ל-2015, עם תגמולים בהיקף המתקרב ל-11 מיליון שקל (2.7 מיליון דולר), שממקמים אותו בין 15 שיאני השכר. כשני שלישים (1.8 מיליון דולר) מהסכום שהוענק למנדלבאום היה במניות, והיתרה עלות שכר (כ-640 אלף דולר) ובונוס (315 אלף דולר).

אמיר נחמיאס, מנהל חטיבה בפריון נהנה מתגמולים בהיקף של כ-6 מיליון שקל (1.6 מיליון דולר), כשכ-630 אלף דולר מהסכום תגמול מנייתי, והיתרה בונוס (440 אלף דולר) ועלות שכר. סך עלות העסקת חמשת בכירי פריון הגיעה ב-2015 ליותר מ-26 מיליון שקל (6.8 מיליון דולר).

בינתיים, שבוע לתום מועד פרסום הדוחות השנתיים, עלה רף הכניסה לעשירייה הראשונה של השיאנים ל-12 מיליון שקל, כאשר כדי להיכנס למועדון 30 בעלי השכר הגבוה ביותר נדרשים תגמולים שנתיים בעלות של 6.5 מיליון שקל לפחות. 100 מנהלים זכו לשכר של כ-4 מיליון שקל ומעלה, כשעלות ההעסקה המצרפית שלהם כבר מגיעה ל-650 מיליון שקל.

דוחות קבוצת הביטוח הראל השקעות, שפורסמו אתמול בשעות אחרי הצהריים, הוסיפו כמה שמות חדשים לרשימת שיאני השכר. בראש המשתכרים בקבוצה מישל סיבוני שעלות העסקתו הצטברה לסכום של 6.5 מיליון שקל, שהורכב ממענק של 2 מיליון שקל ושכר בהיקף של 4.1 מיליון שקל. עמיתו, שמעון אלקבץ, הסתפק ב-5.6 מיליון שקל, עם מענק של 1.5 מיליון שקל.

סיבוני ואלקבץ כיהנו עד לאחרונה כמנכ"לים משותפים של קבוצת הראל ופרשו באחרונה מתפקידם זה. למרות הפרישה, סיבוני ממשיך בתפקידיו העיקריים בקבוצה ללא שינוי, ובראשם תפקידו כמנכ"ל הראל ביטוח. אלקבץ, לעומת זאת, הפחית את שיעור העסקתו בקבוצה, ונותר רק יו"ר הראל פיננסים.

גם בעלי השליטה בהראל נהנו משכר נאה. יאיר המבורגר, יו"ר הקבוצה, אחיו גדעון המבורגר, וגיסם יואב מנור זכו יחד לשכר בעלות של 8.7 מיליון שקל: 3.4 מיליון שקל ליאיר המבורגר, 2.6 מיליון שקל לגדעון המבורגר ו-2.7 מיליון שקל למנור. עוד בהראל, אורי שור, מנכ"ל חברת הראל תעודות סל, נהנה מתגמולים של 4.3 מיליון שקל.

חברה נוספת ששלחה את בכיריה לצמרת שיאני השכר ל-2015 היא קרדן אן.וי, בה שיאן השכר היה אריאל חסון, שיכנס בחודש הבא לתפקיד מנכ"ל חברת ההחזקות (עד כה הוא שימש כמנכ"ל חברה בת הפועלת בתחום הפיננסים). עלות העסקתו של חסון הגיעה ל-6.1 מיליון שקל (1.4 מיליון אירו), כשעיקר הסכום (1.05 מיליון אירו) הוא בתגמול מנייתי.

מנהל נוסף בקבוצה שנהנה מתגמולים דומים בהיקף של כ-6 מיליון שקל היה סער ברכה, מנכ"ל החברה הבת תהל, עם תגמול מנייתי של כ-640 אלף אירו. עלות העסקת שוקי אורן, מנכל קרדן אן.וי הפורש, הגיעה ל-4 מיליון שקל (כ-930 אלף אירו).

אחד מבעלי השליטה בקרדן, יוסף גרינפלד, המתמודד עם בקשת פשיטת רגל מצד הבנקים, נהנה אשתקד מתגמולים של 2.9 מיליון שקל כיו"ר קרדן ישראל ויוניברסל מוטורס, ושותפו איתן רכטר קיבל 2.7 מיליון שקל כמנכ"ל קרדן ישראל ויו"ר קרדן רכב. שותפם של קרדן בפעילות הרכב, דוד עיני, קיבל 2.7 מיליון שקל בתפקידו כמנכ"ל יוניברסל מוטורס.

עלות העסקת חיים צוף כיו"ר חברות הנדל"ן איירפורט סיטי ונצבא וחברת הנפט נפטא, הגיעה ל-4.8 מיליון שקל - 2 מיליון שקל באיירפורט סיטי ונצבא, והיתרה (2.8 מיליון שקל) בנפטא. מדוחות דסק"ש עולה כי עלות העסקת הסמנכ"ל, ארי ברונשטיין, הגיעה ל-3.1 מיליון שקל, וזו של מישל דהן, שכיהן כמ"מ מנכ"ל ומנהל כספים ראשי עד תחילת 2016, ל-3 מיליון שקל.

ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע, נהנה מדמי ניהול של 235 אלף שקל בתפקידו כיו"ר חברת הביומד מיקרומדיק בהיקף משרה של 20 שעות חודשיות. אוהד מראני, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, שעזב את תפקידו כמנכ"ל הכשרה אנרגיה בחודש יולי, נהנה משכר בעלות של כ-290 אלף שקל. משה ארנס, לשעבר שר הביטחון ושר החוץ מטעם הליכוד, נהנה משכר בעלות של 240 אלף שקל בתפקידו כיו"ר קרן ההשקעות תעוזה.

בין החברות הממשלתיות, שיאן השכר בתעשייה האווירית היה דוק פוגלסון, מנכ"ל של חברות בנות, עם עלות העסקה של 1.8 מיליון שקל (460 אלף דולר), ועלות העסקתם של המנכ"ל יוסי וייס והיו"ר רפי מאור עמדה על 1.1 מיליון שקל כל אחד (298-295 אלף דולר). ברכבת ישראל, עלות העסקת המנכ"ל בעז צפריר הגיעה ל-1 מיליון שקל, ועלות יתר ארבעת המנהלים הבכירים עמדה על 910-930 אלף שקל, לכל אחד.

שיאני השכר הבולטים 24-3-16
 שיאני השכר הבולטים 24-3-16