בנק אוף אמריקה: מיתון ברווחי החברות; הראלי לא יחזיק

סאביטה סוברמניאן, אסטרטגית השקעות בכירה בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ', טוענת כי החברות הגדולות הציגו צמיחה שלילית ברווחים במשך שני רבעונים ברציפות, כך שאין בסיס פונדמנטלי לראלי שהתרחש בשבועות האחרונים

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

מדד ה-S&P 500 זינק ביותר מ-10% מאז השפל שנרשם בגל הירידות האחרון ב-11 בפברואר. אולם, בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מעריכים שהראלי שברירי מאוד ולא יאריך ימים וזאת בשל התוצאות המאכזבות של החברות הגדולות.

עונת הדוחות בוול סטריט הגיעה לישורת האחרונה וסאביטה סוברמניאן, אסטרטגית השקעות בכירה בבנק אוף אמריקה, טוענת כי החברות הגדולות הציגו צמיחה שלילית ברווחים במשך שני רבעונים ברציפות, כך שאין בסיס פונדמנטלי לראלי שהתרחש בשבועות האחרונים.

"אנחנו במיתון של רווחים. אין דרך אחרת להגדיר זאת", מציינת סוברמניאן, שמחיר היעד שלה למדד ה-S&P עומד על 2,000 נקודות בלבד, בין הנמוכים ביותר בוול סטריט. היא ציינה בנוסף כי המדיניות המוניטרית של הפד מדאיגה בכל הנוגע להשפעה שלה על שוק המניות. לדבריה, הפד במסלול של הידוק מוניטרי בתקופה של מיתון ברווחי החברות וזו "לא סיבה למסיבה". התוצאה של המצב הזה היא לדבריה התרחבות מרווחי האשראי ושיתוק של שוקי ההון.

"לא היו לנו כלל הנפקות ראשוניות (IPO'S) בחודש ינואר כאשר בדר"כ 15 מיליארד דולר חדשים זורמים לשוק בחודש הראשון של השנה. אף אחד לא מגייס הון", מציינת סוברמניאן ומעריכה כי הסיבה המרכזית לראלי האחרון הן בעיקר כיסוי פוזיציות שורט. "אנחנו צריכים לראות  צמיחה מהותית במכירות, זו החוליה החסרה. בכל הדוחות הכספיים שבחנו ניתן לראות שהחברות עקפו את התחזיות בשורה התחתונה אך פספסו בשורת ההכנסות". לדבריה, החברות "משפצות" את הדוחות באופן מלאכותי ע"י תוכניות התייעלות וקיצוצים או רכישה עצמית של מניות אך למעשה לא קיימת צמיחה במכירות.