אזהרה לאביליטי מהנאסד"ק: כתבי אופציות לא עומדים בתנאים

הנהלת הבורסה החליטה לפעול למחיקת אופציות אלו ממסחר ■ לאביליטי 3 ימים לערער על ההחלטה

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

האם חברת הטכנולוגיה אביליטי מתקשה להתרגל למעמדה כחברה ציבורית? בסוף השבוע עדכנה החברה על קבלת מכתב אזהרה מהנהלת הנאסד"ק, לפיו כתבי האופציות שלה (warrants) אינם עומדים בתנאי הנדרש להמשך מסחר.

אביליטי הפכה לחברה ציבורית לפני כ-3 חודשים כשהתמזגה לשלד בורסאי אמריקאי, וכך גם מניותיה וגם כתבי האופציות שלה החלו להיסחר ברשימה המשנית של הנאסד"ק. בעוד שהחברה עומדת בתנאים הנדרשים להמשך המסחר במניותיה (תחת הסימול ABIL), המסחר באופציות יושעה (הסימול ABILW).

לפי הודעת החברה, לפני מספר ימים היא קיבלה הודעה לפיה האופציות לא עומדות בתנאי שקשור לכמות האופציות הקיימות שצריכות להיות במחזור. הנהלת הנאסד"ק החליטה לפעול למחיקת האופציות ממסחר. אם הנהלת אביליטי לא תערער על הקביעה, המסחר באופציות יושעה ב-30 במארס, והחברה תפרסם דיווח שלאחריו הן יימחקו מהמסחר לגמרי. לאביליטי ישנה אפשרות לרשום את האופציות למסחר מעבר לדלפק בארה"ב, בפלטפורמות כגון "פינק שיטס".

אביליטי מייצרת טכנולוגיות מודיעיניות וסייבר ונסחרת בשווי של 69 מיליון דולר. לאחר שהשלימה את המיזוג לשלד הבורסאי והפכה לחברה ציבורית בנאסד"ק, אביליטי נרשמה גם למסחר בתל אביב.

בתחילת מארס הייתה אמורה החברה לפרסם את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2015, אך ביום שבו היו הדוחות אמורים להתפרסם, הודיעה אביליטי במפתיע על דחיית הפרסום. הסיבה לעיכוב הוגדרה כעיכובים שנובעים מהביקורת החשבונאית. החברה ציינה אז שתעדכן בנוגע למועד החדש לפרסום הדוחות, אך עד כה לא פורסם מועד חדש וגם הדוחות טרם התפרסמו.

היום איבדה מניית אביליטי כ-3.9% במהלך המסחר בת"א. מאז שהצטרפה אליה בתחילת השנה, מנייתה ירדה ב-34%.

מניית אביליטי
 מניית אביליטי