אסיה ננעלה במגמה מעורבת; אין מסחר היום באירופה

חוזים עתידיים חיוביים בוול סטריט ■ בורסות אוסטרליה, הונג-קונג ואירופה סגורות לרגל חופשה ■ מחר: נאום של נגידת הפד ילן לפני דוח התעסוקה לחודש מארס בסוף השבוע

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית אפיינה היום (ב') במרבית הבורסות באסיה בתחילתו של שבוע מסחר חדש, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על עליות שערים בוול סטריט. הבורסות באוסטרליה ובהונג-קונג סגורות לרגל חופשה. גם בבורסות אירופה לא מתקיים היום מסחר לרגל חג הפסחא.

 

השבוע יהיה משמעותי למדי לשווקים עם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מרץ, שיפורסם ביום שישי. שוק התעסוקה, אחד הגורמים העיקריים שהובילו את הפד להעלות את הריבית בשלהי 2015, ייבחן גם הפעם בדקדקנות, על אף העובדה שבשווקים מתמחרים סיכוי אפסי להעלאת ריבית נוספת באפריל השנה - וכ-50% סיכוי להעלאה כזו בחודש יוני.

בינתיים, נגידת הפד ג'נט ילן צפויה לשאת דברים מחר, ולהתמקד, בין היתר, בתחזיות כלכליות ומדיניות מוניטרית. לאחרונה התבטאו מספר בכירים בפד כמי שתומכים בהעלאת ריבית נוספת בקרוב, מה שמספק רוח גבית לדולר.

"נציגי הפד מאותתים שהם מעוניינים לשמור על מסלול העלאת הריבית", אמר לסוכנות רויטרס כלכלן ב-Samsung Futures.

ב-Mizuho Trust Bank  ציינו היום כי "כל עוד ההתאוששות הכלכלית בארה"ב נמשכת, אנחנו חושבים כי הראלי בשווקים הגלובליים יימשך".

מבין המניות הבולטות היום באסיה, מניית Sharp  ריכזה עניין על רקע דיווח בסוכנות רויטרס כי החברה המצויה בקשיים עתידה לחתום השבוע על עסקת הרכישה מול פוקסקון.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]