וואן טכנולוגיות רוכשת את Dicomano Labs ב-12 מיליון שקל

החברה הנרכשת עוסקת בפיתוח בסביבת SAP וביישום ומכירה בישראל של פתרונות חברת תוכנות הענן Servicenow מארה"ב

אבי משען / צילום: אתר החברה
אבי משען / צילום: אתר החברה

חברת שירותי המחשוב וואן טכנולוגיות  ממשיכה במסורת, ומבצעת עוד רכישה של חברה ישראלית קטנה, שמכניסה אותה לנישה עסקית חדשה. החברה הנרכשת היא Dicomano Labs (דיקומנו), שוואן תשלם עליה כ-12 מיליון שקל, ובניגוד לחלק מהרכישות שביצעה בעבר, וואן תרכוש את מלוא הבעלות עליה.

חלק מהתמורה בעסקה היא תמורה שמותנית בתוצאות העסקיות של החברה הנרכשת, ותשולם בעתיד. הבעלים הנוכחיים של דיקומנו הם יו"ר ומייסד החברה, אבי משען, והמנכ"ל גילי סהר, שמחזיקים כל אחד ב-50% מהחברה. בקופתה של וואן היו בסוף 2015 מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-125 מיליון שקל.

דיקומנו לאבס הוקמה ב-2008 וכיום מועסקים בה כ-40 עובדים. החברה עוסקת בפיתוח בסביבת SAP וביישום ומכירה בישראל של פתרונות חברת תוכנות הענן Servicenow מארה"ב. מדובר בפתרונות מבוססי ענן למחשוב ארגוני וניהול מערך ה-IT של גופים עסקיים. וואן ציינה בהודעתה כי יישום Servicenow הוא תחום צומח וחדש יחסית בישראל, הדורש מומחיות שדיקומנו רכשה כשותפה ראשונה של החברה האמריקאית בישראל. בכל הקשור לפעילות תחום SAP, לוואן כבר יש היום פעילות בתחום זה, והיא מספקת שירותי תוכנה, ביצוע פרויקטי-יישום ללקוחות ועוד. בוואן סבורים שהפעילות של דיקומנו משלימה את פעילותה הקיימת של וואן, שמבוצעת באמצעות החברה הבת שלה (ואחת הרכישות הקודמות שביצעה), אקסאקט סופט.

לפי נתונים שפרסמה וואן, ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף יוני 2015, הכנסותיה של דיקומנו הסתכמו ב-17.2 מיליון שקל, הרווח התפעולי הגיע ל-2.5 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-1.9 מיליון שקל. יחסית לשנת 2014 ההכנסות צמחו, אך הרווחיות נשחקה במידה מסוימת. עם זאת, החברה הנרכשת עדיין לא העבירה לוואן את הדוחות ל-2015 כולה.

במחצית 2015, סך הנכסים של דיקומנו היה 7.5 מיליון שקל, וההתחייבויות הסתכמו ב-1.8 מיליון שקל. כחלק מהעסקה, דיקומנו תחלק כדיבידנדים לבעלי מניותיה את מלוא הרווח הראוי לחלוקה.

לדברי מנכ"ל וואן, שי אוזון, הרכישה מהווה פריצת דרך לוואן באסטרטגיית הכניסה שלה לעולמות מחשוב הענן, ובהפיכתה לשחקנית מרכזית בשוק ה-SAP בישראל. "מצאנו בדיקומנו לאבס שותפים בעלי ערכים זהים לשלנו במובן של מצוינות ושירותיות, עם מוניטין רב, צוות חזק בעל ידע ומומחיות ובסיס לקוחות איכותי. אני מאמין שהחיבור יהווה גם עבור דיקומנו קפיצת מדרגה עסקית החיונית להתפתחותה", הוסיף אוזון.

סהר, שימשיך לנהל את החברה גם בתוך וואן, אמר כי "מהלך זה יאפשר לנו למקסם את פוטנציאל הידע והמומחיות שאנו מביאים עמנו לקבוצה, להגיע לשווקים חדשים ולהרחיב את מערך הלקוחות שלנו. אנו מעריכים כי כבר במהלך 2016 נראה צמיחה משמעותית נוספת בפעילותנו ונרשום יחד הישגים חדשים".