פלוג: "רמות השכר של בכירי המערכת הבנקאית פוגעות באמון"

במסיבת עיתונאים שקיימה היום נגידת בנק לאחר החלטת הריבית, היא ציינה כי "נכון שהמחוקק יתערב ושבחקיקה תיקבע נורמה לרמות שכר מקסימליות סבירות" ■ פלוג הדגישה כי המדיניות המוניטרית של בנק ישראל "צפויה להישאר מרחיבה עוד זמן רב" ■ לגבי מתווה הגז: "מאוד מקווה שתימצא דרך לקדם את פיתוח המאגרים"

במסיבת עיתונאים שקיימה היום (ב') נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לאחר החלטת הבנק להותיר את ריבית אפריל על כנה, היא התייחסה לגורמים שהובילו את הבנק להחלטה, כמו גם לנושאים כלכליים בוערים כגון שכר הבכירים. 

"בשבועות האחרונים אנו חשים בעלייה חדה בציפיות לאינפלציה ומעניין לציין שהעליות מורגשות לא רק לטווחים קצרים אלא גם לטווחים בינוניים וארוכים", לדברי פלוג. היא ציינה את ההערכה שמחירי הנפט הגיעו לתחתית, את האפקט המתפוגג של הוזלות המחירים של המדיניות הממשלתית ואת העלייה בשכר במשק - כגורמים שעשויים לתמוך בציפיות האינפלציוניות. עם זאת, פלוג הזכירה כי הבנקים המרכזיים באירופה וביפן העמיקו את הריבית השלילית והדגישה כי המדיניות המוניטרית של בנק ישראל "צפויה להישאר מרחיבה עוד זמן רב". לדבריה "יש כאלה שמתחילים לשאול אותנו אם הדיונים הפכו למשעממים ואם ההחלטות ידועות מראש התשובה שלי היא שהסביבה מורכבת מתמיד, קבלת ההחלטות לא פשוטה והדיונים מאד מעניינים".

בהתייחסה לשכר הבכירים במערכת הבנקאית פלוג אמרה כי: "רמות השכר הנוכחיות של בכירי המערכת הבנקאית פוגעות באמון במערכת ומקשות על הבנקים לבצע את תכניות ההתייעלות שיש חשיבות מאד גדולה לקדם אותן. לאור השיקולים האלה חשבנו שנכון שהמחוקק יתערב ושבחקיקה תיקבע נורמה לרמות שכר מקסימליות סבירות. לגבי הפרמטרים הספציפיים ובה התקרה וההצמדה - הפרמטרים האלה נקבעו בתהליך מזורז בוועדת הכספים והשאלה שאין לי עליה תשובה מלאה היא האם הפרמטרים האלה מייצרים איזון בין הצורך לקבוע נורמה ראויה לבין שיקולים אחרים כמו פערי שכר שעשויים להיווצר בין בכירים במגזר הפיננסי לבכירים מחוץ למגזר הפיננסי".

בהתייחסה להחלטת בג"ץ אתמול לבטל את מתווה הגז במתכונתו הנוכחית, אמרה פלוג כי היא "מאוד מקווה שתימצא דרך לקדם את פיתוח המאגרים ואת ההשקעה בלוויתן, למרות ההחלטה של בג"ץ. אנחנו תמכנו במתווה הגז משום שהערכנו שהוא מגביר את הסיכוי לפיתוח לוויתן ולהגברת הייתרות במשק. כשנשאלה נקודתית לגבי פסקת היציבות, אמרה שזהו "מחיר שהממשלה נדרשה לשלם, בעקבות העובדה שהשינויים הדחופים בסביבה הרגולטורית יצרו אי ודאות שהשפיעה על ההחלטה להשקיע סכומי כסף מאוד גדולים בפיתוח שדות הגז".