סלקום לרשות ההגבלים: נציע פתרונות שימנעו פגיעה בתחרות

אנשי רשות ההגבלים שוחחו עם נציגי סלקום וטענו כי קיים חשש מתואם מעליית מחירים אצל כל השחקנים הגדולים כתוצאה משיווי-משקל בשוק, אם יאושר המיזוג עם גולן טלקום ■ בסלקום טענו כי לכל החששות של הרשות יש תרופות, בדרך של הצבת תנאים למיזוג

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

שיחה טעונה בין נציגי סלקום לבין אנשי רשות ההגבלים העסקיים התקיימה היום (ב'). השיחה התקיימה בעקבות בקשת סלקום  לשמוע כמה שיותר מהר את החששות של הרשות מפני המיזוג עם גולן טלקום ומדוע הרשות נוטה שלא לאשר את המיזוג.

בשיחה השמיעו נציגי סלקום ביקורת על החששות של הרשות מפני פגיעה בתחרות בעקבות המיזוג, וזאת בטענה להבנה לא נכונה של שוק הסלולר והתחרות בו. הרשות הביעה חשש מפני חזרה למצב ששרר ב-2011, טרום התחרות בסלולר, ומכך שהיעדר מחולל תחרות כמו גולן יביא להעלאת מחירים.

כמו כן הביעה הרשות טענות נוספות בדבר החשש שסלקום תעלה את המחירים ללקוחות גולן (חשש חד-צדדי) לאחר המיזוג, וכמו כן טענה כי היא לא שוכנעה שגולן לא יכולה להמשיך ולפעול באופן עצמאי גם ללא המיזוג, כלומר היא לא קנתה את הטיעון שלגולן אין אופציות נוספות מלבד מיזוג, ושהחברה תקרוס. ככל הנראה הרשות התכוונה לכך שגולן יכולה לחזור לאופציית איחוד הרשתות עם סלקום, או שהיא יכולה גם לפנות לדרך אחרת של איחוד רשתות עם פרטנר או עם פלאפון.

בסלקום טענו כי הם לא יוותרו על החוב של גולן בהיקף של 600 מיליון שקל שהם אמורים לקבל בסוף השנה, והמשמעות היא ברורה. עיקר החששות של הרשות הוא מעליית מחירים מתואמת, קרי, חשש מתואם שנובע משיווי-משקל של כל השחקניות הגדולות בשוק. לאור ההיסטוריה העגומה בשוק הסלולר, נראה כי לרשות יש חשש יותר מסביר.

סלקום טענה גם כי לכל החששות של הרשות יש תרופות בדרך של הצבת תנאים למיזוג, וסוכם כי תינתן לה ההזדמנות להגיע עם פתרונות שיתקבלו בלב פתוח.