בורסות אירופה ננעלו ביציבות לקראת הנאום של ילן

נעילה מעורבת אמש בוול סטריט והיום בבורסות אסיה ■ היום: נאום של נגידת הפד ילן ■ נתוני מאקרו מעורבים ביפן

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בנטייה לעליות שערים, על רקע הנעילה היציבה אתמול בוול סטריט ובדריכות לקראת נתונים ואירועים מהותיים השבוע. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בבורסות אירופה, לרגל חופשת חג הפסחא.

 

בשווקים כולם ממתינים לאירועים משמעותיים השבוע: נאומה של נגידת הפד היום, בו היא צפויה להתייחס לתחזיות כלכליות ומדיניות מוניטרית, ודוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, שיתפרסם ביום ו'. המשקיעים ינסו להבין מתי הפד מתעתד להעלות את הריבית פעם נוספת בארה"ב, כשההערכות מדברות על חודש יוני כבעל סיכויים לא רעים לכך.

סקטור הבנקאות באירופה בולט לחיוב. דויטשה בנק נסחר בעליות שערים לאחר שבכיר בבנק אמר בראיון לעיתון מקומי כי הבנק הגרמני מתכנן שינויים מבניים.

באיטליה, מנכ"ל הבנק Banco Popolare, אמר כי מיליארד הדולר שהבנק גייס לאחרונה מיועדים למיזוג שלו עם Banca Popolare di Milano.

ענקית האנרגיה האיטלקית ENI נסחרת במגמה חיובית על רקע דיווח באחד העיתונים במדינה לפיו החברה מנהלת מו"מ למכירת 20% מהחזקותיה במאגר הגז הטבעי המצרי Zohr לחברת לוקאוייל הרוסית. 

נעילה מעורבת נרשמת הבוקר (ג') בבורסות אסיה על רקע מגמה דומה שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. הבורסה בשנחאי ירדה בכ-1.3% בעוד הניקיי השיל מערכו כ-0.2%.

 

 

ראש מחלקת מחקר לאסיה בבנק יוליוס בר ציין היום כי "עד למשמע דברים נוספים מהפד, השווקים יהיו במצב של 'נחכה ונראה".

מנהלי כספים בעולם נערכים לסיום הרבעון הראשון של השנה מחרתיים, עם שווקים עיקריים באסיה כגון יפן, סין והונג-קונג שרשמו תשואות שליליות מתחילת השנה - אך עדיין נסחרים הרבה מעל השפל שנרשם בתחילת השנה.

ביפן דווח היום כי הוצאות משקי הבית עלו בחודש פברואר ב-1.2% לעומת פברואר אשתקד, בעוד שיעור האבטלה בחודש החולף רשם עלייה ל-3.3%, קצת מעל הציפיות לקריאה של 3.2%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]