פעיל בשוק ההון נעצר בחשד להעלמת מס מנדל"ן בגרמניה

רשות המסים עצרה אתמול איש עסקים מוכר בשוק הון, דירקטור בחברה ציבורית, איש עסקים נוסף הפעיל בענף היהלומים ואדם נוסף - בחשד להעלמת מס מהכנסות שהפיקו מאשכול חברות נדל"ן מניב גרמניות

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

רשות המסים עצרה אתמול (ב') איש עסקים מוכר בשוק הון, המייעץ לחברות אמריקאיות בהנפקות, דירקטור בחברה ציבורית, איש עסקים נוסף הפעיל בענף היהלומים ואדם נוסף, בחשד להעלמת מס מהכנסות שהפיקו מאשכול חברות נדל"ן מניב גרמניות, המוחזקות על-ידי חברה הולנדית, ששוויה עומד על כ-14 מיליון אירו. אמש שוחררו החשודים בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בראשון-חציון, ולבקשתם שמם נאסר לפרסום למשך 10 ימים.

מבקשת המעצר שהוגשה בעניינם של הארבעה, עולה כי שניים מן החשודים, הפעיל בשוק ההון והדירקטור בחברה הציבורית, הם בעלי השליטה "הרשמיים" בחברה ההולנדית BEPLUSCO, המחזיקה במספר חברות-בנות בגרמניה, שאחת מהן מחזיקה בנדל"ן מניב בברלין.

מדובר באשכול חברות זרות, המחייבות את בעלי השליטה בהן לדווח על אחזקתן, וכן לזקוף הכנסה בגין רווחיהן. ואולם, מחקירת יחידת יהלום של רשות המסים עלה כי הם והבעלים הנוסף של אשכול החברות, החשוד שהוא פעיל בבורסה ליהלומים, הסתירו את בעלותם על אשכול החברות. החשוד הנוסף, נטען, הסתיר את עובדת היותו בעל השליטה יחד עם השניים, ולא דיווח על כך בהצהרת ההון שלו ובדוחותיו השנתיים שהגיש למס הכנסה.

עוד עלה בחקירה כי החשוד האמור הסתיר מרשויות המס הלוואת בעלים אשר העניק לחברה ההולנדית. מבקשת המעצר בפרשה עולה עוד כי החשודים הרשומים כבעלים רשמיים של החברה ההולנדית לא דיווחו על הכנסותיהם מרווחיה. החשוד הרביעי בפרשה החשד בסיוע בהסתרת ההכנסות של בעלי החברה מרשויות המס.

שמו של איש העסקים הפעיל בענף היהלומים כבר עלה במסגרת חקירות פליליות קודמות של רשות המסים, בפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, שם נחשד ונחקר ושמו הותר לפרסום, וכן במסגרת פרשייה נוספת של הברחות מחו"ל, שגם שם נחקר באזהרה.