רדהיל חתמה על הסכם לשיווק המוצר למיגרנה בספרד

התרופה של החברה לטיפול במיגרנה, Rizaport, ישווק בספרד על ידי חברת Grupo Juste, חברה שכבר פעילה בשוק המיגרנה הספרדי

דרור בן אשר / צלם: תמר מצפי
דרור בן אשר / צלם: תמר מצפי

חברת רדהיל ביופארמה   הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, הודיעה על חתימת הסכם לשיווק בספרד של התרופה שלה לטיפול במיגרנה, Rizaport. המוצר ישווק בספרד על ידי חברת Grupo Juste, חברה שכבר פעילה בשוק המיגרנה הספרדי.

פרטי ההסכם לא נחשפו אך ככל הנראה מדובר בסכום כולל של כמה מיליוני דולרים שחלקו מקדמה וחלקו על בסיס אבני דרך, וכן תמלוגים בשיעור חד ספרתי. את הסכום תחלוק רדהיל עם שותפתה לפיתוח התרופה, IntelGenx, כך שחלקה של רדהיל מהווה 60%.

בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה ב8.6% לפני שנכנסה להפסקת מסחר, ושווי השוק של החברה עומד על 597 מיליון שקל. Grupo Juste תקבל זכות סירוב ראשונה למסחור המוצר בטריטוריות נוספות, בעיקר בדרום ומרכז אמריקה.

Rizaport היא תרופה למיגרנה בשיטת מתן משופרת - דפית מסיסה המונחת על הלשון שבזכותה ספיגת התרופה מהירה יותר, ובעקבות זאת גם הכאב חולף במהירות. המוצר אושר לשיווק בתהליך מבוזר לאישור תרופות באירופה, כאשר האישור התקבל תחילה בגרמניה וכעת על כל מדינה לאשרו בנפרד - אירוע שהחברה מעריכה שיתרחש בתחילת השנה הבאה.

בארה"ב נמצא המוצר לקראת הגשה ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לאחר שההגשה עוכבה בשנה שעברה עקב בעיה באישור תהליך הייצור אצל קבלן המשנה. הערכות החברה הן כי ברבעון הרביעי של 2016,יתקבל תאריך היעד (PDUFA Date) למתן תשובת הרשות לגבי המוצר, כך שאישורו בארה"ב יתאפשר כנראה לא לפני המחצית השנייה של 2017.

זהו הסכם המסחור השני לרדהיל שהוקמה ב-2008 והונפקה בבורסה של תל אביב ב-2010. המוצר שלה לריקון תוכן המעי לפני ביצוע ניתוחים ובדיקות במעיים, כבר מוסחר לחברת Salix, היום חלק מקבוצת Valeant, בהסכם שכלל מקדמה של 7 מיליון דולר.

רדהיל מתמחה במוצרים שהינם קומבינציה או שיפור צורת מתן של מוצרים קיימים בשוק. בין אלה נמצאים RHB-2015, קומבינציית אנטיביוטיקות נגד חיידק ה-ה. פילורי הגורם לאולקוס שכבר עברה בהצלחה ניסוי שלב III, ונערכת לניסוי נוסף; RHB-104, קומבינציית אנטיביוטיקות לטיפול במחלת קרוהן; BEKINDA, הנמצאת בשלב III לטיפול בדלקות מעי; YELIVA, בניסוי ראשוני ללימפומה; MESUPRON, בניסוי שלב II בסרטני מעי ומוצרים נוספים.