בעקבות נאום ילן וול סטריט סגרה בעליות של עד 1%

יו"ר הפדרל ריזרב נאמה היום וציינה כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל הנוגע למדיניות המוניטרית - לאור שבריריות הכלכלה העולמית ■ מאקרו: מדד קייס שילר ומדד אמון הצרכנים ■ הנפט צנח בכ-2%

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט נפתח היום (ג') בירידות שערים, אולם לאחר נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב השתנתה המגמה והשוק סגר בסיומו של יום בעליות. ג'נט ילן אמר בנאום בפני באי המועדון הכלכלי של ניו יורק כי הכלכלה העולמית נמצאת בשלב שברירי והסיכונים עדיין גדולים ולכן יש להיות זהירים בכל הנוגע להמשך המדיניות המוניטרית בארה"ב.

 

נזכיר כי בהחלטת הריבית האחרונה, הפד חתך את התחזית שפרסם בדצמבר וכעת צופה רק 2 העלאות ריבית השנה (במקום 4 העלאות בתחזית הקודמת). תשומת הלב מופנית לילן, בין היתר משום שמספר בכירי פד רמזו בשבועות האחרונים כי האפשרות של העלאת הריביות כבר באפריל - עדיין על השולחן. אתמול אמר ג'ון וויליאמס, נשיא שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, שהביצועים של כלכלת ארה"ב מבוססים, בייחוד בתחום התעסוקה והאינפלציה.

בזירת המאקרו פורסם היום לפני פתיחת המסחר מדד קייס שילר, הבוחן את שינויי מחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד הצביע על עלייה של 5.7% בשיעור שנתי במחירי הבתים בחודש ינואר, בהתאם לצפי האנליסטים.

ה-FBI הודיע אמש כי הצליח לפרוץ לאייפון של המחבל מקליפורניה - ללא עזרת אפל .

האם זה המהלך שיטיס את מניית אפל ל-130 דולר?

מניות האנרגיה, ביניהן אקסון מובייל , הליברטון  ושברון  המשיכו לרכז עניין בעקבות התנודתיות במחירי הנפט.

מניית אופקו הלת'  בלטה במסחר. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) צפוי להכריע אם לאשר לשווק את תרופת הדגל של חברת אופקו האמריקאית, הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של 6.16 מיליארד דולר. 

ביוליין  הודיעה היום על תוצאות טובות מניסוי יעילות ראשוני שביצעה במוצר שלה לטיפול בלוקמיה מסוג AML. בניסוי נמצא המוצר בטוח לשימוש ומבחינת יעילות, נמצאו רמזים ביולוגיים לפעילות המוצר. 38% מהחולים שקיבלו את המינון המינימלי הנחשב יעיל (39 חולים), הגיעו לרמיסיה מלאה או חלקית. כולם הם חולים שלא הגיבו או שכבר פיתחו עמידות לטיפולים האחרים הקיימים בשוק.

מניית נובל אנרג'י נפלה אתמול ביותר מ-8% בעקבות החלטת בג"ץ לדחות את מתווה הגז במתכונתו הנוכחית.