"רוסיה עשירה כקורח אבל לא תמיד מנהלת ביעילות את הכסף"

יו"ר ועדת התקציבים והמסים בפרלמנט הרוסי הודה כי המדינה, ששרויה במיתון, גרועה בטיפול בכספים

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

רוסיה אולי במיתון, אבל יש לה שפע של כסף שפשוט מנוהל בצורה גרועה, אמר בכיר במוסקבה לפי דיווחי סוכנויות ידיעות.

אנדרה מקארוב, יו"ר ועדת התקציבים והמסים בפרלמנט הרוסי (דומה), אמר בוועידת מפלגת השלטון של הנשיא ולדימיר פוטין, רוסיה המאוחדת, שרוסיה גרועה בטיפול בכספים.

"הדבר העיקרי שאנחנו צריכים להבין הוא שאנחנו עשירים כקורח, אבל לא תמיד מנהלים ביעילות את הכסף", אמר מקרוב לפי העיתון "מוסקבה טיימס", שציטט את סוכנות הידיעות RBC.

מקארוב דיבר בפורום מפלגתי שבו דנו בכירים בממשל הרוסי במגוון נושאים, כולל שיפור הכלכלה, שחיתות ושיפור מערכת המס, כולל אימוץ חקיקה למניעת בריחת חברות לחו"ל, לפי אתר האינטרנט של מפלגת רוסיה המאוחדת.

הוא אמר גם שהרשויות צריכות להיאבק על ניהול כספים יעיל בכל רמה, והוסיף שהדפסת שטרי כסף לא תפתור את הבעיות הקיימות של רוסיה.

כלכלת רוסיה זקוקה ליד מסייעת, על רקע ירידת מחירי הנפט והעיצומים הבינלאומיים על רוסיה שנובעים ממדיניותה כלפי אוקראינה.

שר האוצר הרוסי אנטון סילואנוב אמר ביום ה' שעבר שהגירעון התקציבי ב-2016 יסתכם ב-3% בלבד מן התמ"ג - רמה שפוטין טוען שאסור לחרוג ממנה - אם מחיר הנפט יישאר 40 דולר לחבית, לפי רויטרס. מחיר נפט ברנט הנוכחי אכן ברמה זו, ולכן יתכן שהתחזית שלו תהיה מדויקת לשנה זו.

בריחת הון מרוסיה כתוצאה מהחולשה הכלכלית והעלמות המס היא בעיה גדולה נוספת של הממשלה והכלכלה. סוכנות טא"ס דיווחה בשנה שעברה שיותר מ-2 טריליון דולר נטשו את רוסיה באמצעות רישום עסקים או פתיחת חשבונות בחו"ל בשנים האחרונות, לפי אומדן של מומחים.

חקיקה נגד פעילות כזו - שתחייב אזרחים וחברות שהם בעלים של 50% ויותר בנכסים בחו"ל לדווח על רווחיהם לרשויות המס ברוסיה ולשלם מסים ברוסיה - מיועדת להרתיע את בריחת ההון מהמדינה.