בכירה במשרד המשפטים בארה"ב: בנקים ישראלים על הכוונת שלנו

קרולין סיראולו, המנהלת בפועל של פרקליטות מיסוי וכלכלה במשרד משפטים בארה"ב: "וידוי ושיתוף-פעולה הם גורמים קריטיים בכל בדיקה פלילית"

מנהטן / צילום: שאטרסטוק
מנהטן / צילום: שאטרסטוק

בנקים ישראלים נמצאים על הכוונת של רשויות האכיפה בארה"ב - כך טוענת קרולין סיראולו, המנהלת בפועל של פרקליטות מיסוי וכלכלה במשרד משפטים בארה"ב. בראיון למגזין "New York Law Journal" שפורסם בימים האחרונים אמרה סיראולו כי במשרד המשפטים האמריקאי מרכזים מאמצים רבים נגד מוסדות פיננסיים מחוץ לארה"ב, כאשר ישראל היא ב"רשימה השחורה".

סיראולו אמרה כי משרד המשפטים האמריקאי אוסף נתונים מבנקים שווייצרים, אך ציינה כי לא רק בנקים שווייצרים נמצאים תחת בדיקה אלא גם בנקים ממדינות אחרות - איי הבתולה (תחת ריבונות בריטית), ליכטנשטיין, לוקסמבורג, פנמה, הונג-קונג, סינגפור, גרנזי וגם ישראל.

3 בנקים ישראלים מעורבים בחקירות של הרשויות בארה"ב בגין סיוע ללקוחות להעלים מסים: בנק לאומי  (שכבר שילם סכום-עתק של 400 מיליון דולר בגין קנסות והוצאות משפט ונמצא לקראת סוף הפרשה), בנק הפועלים  ובנק מזרחי-טפחות  (שענייניהם נמצאים בבדיקה, ולא ידוע מה היקף הקנסות שיצטרכו לשלם).

"יחידים או ישויות שסייעו ללקוחות בארה"ב להעלים מסים לא ישפרו את מצבם אם ישבו בנחת או ידחו גילוי נאות בתקווה שתוכרז תוכנית אחרת (להסדרת הנושא - ע.ב.י), במיוחד כאשר אנו בוחנים מידע שהתקבל ופותחים בחקירות נוספות", אמרה סיראולו. "וידוי ושיתוף-פעולה הם גורמים קריטיים בכל בדיקה פלילית".