יו"ר ועד סלקום: ביטול עסקת גולן תוביל לפיטורי עובדים

במכתב ששלחה מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, לממונה על ההגבלים ולמנכ"ל משרד התקשורת, היא מסבירה מדוע אי-אישור העסקה יוביל לסיכון החוב שיש לגולן כלפי סלקום - ומכאן לפיטורים

מיה יניב / צילום: איל יצהר
מיה יניב / צילום: איל יצהר

עובדי סלקום מתגייסים למאמץ לשכנע את רשות ההגבלים העסקיים ואת משרד התקשורת לאשר את עסקת המיזוג עם גולן טלקום.

במכתב ששלחה מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, היא כותבת כי כיושבת-ראש ועד עובדים, המייצג מעל 4,000 עובדים ובתי-אב, היא פונה על-מנת לבקש את האפשרות והזכות להשמיע את קולם של העובדים "ולהבהיר כי יהיה זה נכון וראוי לתת משקל נכבד, משמעותי ומכריע, להשלכת העסקה הנרקמת על העובדים, וזאת לאור חשיבותה הרבה כל-כך של העסקה ליציבות החברה ולביטחון התעסוקתי של עובדיה וליציבות שוק הסלולר בישראל בכלל".

לדברי יניב, "חברת גולן מחזיקה נכון להיום בחוב של 600 מיליון שקל לחברת סלקום. חוב זה נוצר אך ורק ממחדל אי-העמידה של חברת גולן בתנאי הרישיון שנקבעו על-ידי משרד התקשורת. זהו סכום עצום, בלתי אפשרי כמעט, במיוחד לנוכח מצבה הפיננסי הנוכחי של חברת סלקום ועל רקע הטלטלה הרבה שעברה על שוק הסלולר בשנים האחרונות.

"המשמעות המיידית של אי-אישור העסקה במתכונתה הנוכחית או במתכונת אחרת שתיבחן על-ידי הגורמים המוסמכים תביא לדרישה של הנהלת סלקום לפיטורי עובדים המועסקים בקבוצת סלקום - דרישה בה נילחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במיוחד לאור העובדה שהיא איננה כורח המציאות ולא מחויב שתתרחש. לא נהסס גם לפנות בעניין זה למשרד האוצר, בדרישה לממן את החוב של גולן כלפי סלקום, כדי להימנע מפגיעה לא נחוצה בעובדים".

יניב מוסיפה כי "על רקע זה אני רואה חשיבות רבה להבטחת החזר החוב והמשך התעסוקה של העובדים בחברה. עובדי קבוצת סלקום מאמינים בתחרות ובשוק חופשי, ואין לנו ספק כי רמת המחירים בשוק הסלולר לא תחזור לעולם לרמתה טרום עידן רפורמת כחלון. עם זאת, אסור לנו להשלים עם העובדה שחוב כה עצום של שחקן מרכזי וחדש יחסית בשוק לא ישולם, ובכך יגרום באופן ישיר נזק לעובדי החברה, שמצדם עושים את עבודתם נאמנה.

"הציפייה והבקשה של אלפי עובדי חברת סלקום ובני משפחותיהם מגורמי הממשל היא בחינת כל החלופות האפשריות שנמצאות על הפרק, על-מנת שהמצב שאליה נקלעה חברת גולן כתוצאה מהמחדל של אי-עמידה בתנאי הרישיון שלה, לא יפגע בעובדי סלקום".