ירידות בסיום המסחר בבורסה; הדולר ירד ל-3.76 שקל

ירידות בבורסות אירופה; חוזים עתידיים שליליים בוול סטריט ■ מחר: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס ■ ה-FDA מעכב את אישור תרופת הדגל של אופקו ■ אפריקה ממשיכה להסתבך

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים היום (ה') בירידות שערים של כ-0.8% המסחר התנהל היום בקורלציה ישירה לנעשה בשווקים העולמיים כשבמשך רוב שעות היום נרשמו ירידות בבורסות אסיה, אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

דבריה של נגידת הפד ג'נט ילן משלשום הוסיפו גם אתמול לספק דלק לשווקים. ילן ציינה כי הפדרל ריזרב יאט את קצב העלאות הריבית השנה, וזאת על רקע אי-ודאות לגבי העלייה בקצב האינפלציה והסיכונים הכלכליים בעולם שמשפיעים על המדיניות המוניטרית של הפד

בינתיים, פעילי השוק בעולם כולו ממתינים למחר, אז יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה לחודש מארס. על פי התחזיות המוקדמות, הדוח אמור להצביע על הוספה של של 206 אלף משרות לאחר תוספת 242 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.9%.

 

אתמול פורסם סקר ADP לתוספת המשרות במגזר הפרטי בארה"ב בחודש מארס, אשר הצביע על הוספה של 200 אלף משרות, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות להוספה של 205 אלף.

הכלכלן הראשי במשרד האוצר יואל נוה הוריד אתמול את תחזית הצמיחה למשק ב-2016 ב-0.1% ל-2.8%, זאת על רקע החולשה בייצוא. מצד שני עדכן נוה כלפי מעלה את תחזית ההכנסות הצפויה ב-1.4 מיליארד שקל ובעקבות כך הוריד את תחזית הגירעון ל-2016 שיעמוד על 2.8% תוצר, לעומת היעד שנקבע בתקציב המדינה העומד 2.9%.

בגזרת המט"ח, הדולר המשיך לרדת ונסחר ברמות שפל של כ-8 חודשים. המטבע האמריקאי יורד ב-0.5% ל-3.765 שקלים, בעוד האירו ירד קלות ל-4.283 שקלים. דבריה של נגידת הפד ילן שלשום, לפיו הבנק המרכזי יאט את קצב העלאות הריבית בארה"ב מחלישים את הדולר.

קבוצת דלק  סיכמה היום את שנת 2015 ומדווחת על רווח של 7 מיליון שקל, זאת בהשוואה להפסד של 765 מיליון שקל ב-2014. בנטרול הפחתות שנבעו מירידת ערך בהשקעות פיננסיות, הרי שהקבוצה הייתה מציגה רווח שנתי נקי של 345 מיליון שקל. הרווח הגולמי של הקבוצה רשם עלייה ל-1.764 מיליארד שקל לעומת 1.605 מיליארד שקל ב-2014.

אופקו  הוסיפה להיסחר על רקע הודעתה אתמול כי לא קיבלה אישור של תרופת הדגל שלה, Rayaldee לטיפול בחסר בויטמין D אצל חולי כליות. ה-FDA הודיע כי מצאה ליקויים בייצור אצל קבלן המשנה של החברה, וכי היא ממתינה לתיקון הליקויים וההגשה המחודשת של הבקשה. אף שאין אלה בהכרח ליקויים חמורים, הרי שעצם הצורך להגיש את הבקשה מחדש מעכב את האישור של התרופה בחודשים רבים, ולכן גם את תחילת המכירות.

לאחר שדיווחה על הפסדי עתק לשנת 2015, הסתבכה עם בנק רוסי וקיבלה איום ממחזיקי האג"ח על דרישה לפירעון מיידי, דיווחה היום אפריקה  על הורדת דירוג סדרות האג"ח כו, כז וכח שבמחזור, מדירוג Baa1 לדירוג Baa3. בנוסף, מידרוג מודיעה על הותרת בחינת הדירוג עם השלכות שליליות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]