"טיימס" ו"סאנדיי טיימס" יעדכנו את האתר והאפליקציה רק 3 פעמים ביום

שני העיתונים הבריטיים ערכו סקר שממנו עלה כי לקוראים חשובה יותר איכות החדשות מאשר עדכון רציף

הפלטפורמה הדיגיטלית של הטיימס / צילום מסך
הפלטפורמה הדיגיטלית של הטיימס / צילום מסך

ה"טיימס" וה"סאנדיי טיימס" מתכננים לעדכן את האפליקציות ואת האתר המשולב החדש שלהם רק 3 פעמים ביום - ולנטוש את כיסוי החדשות המתגלגל.

אתמול (ד') הכריזו שני העיתונים הבריטיים, הנמצאים בבעלות ניוז קורפ של רופרט מרדוק, כי אתרי החדשות הדיגיטליים יעודכנו בכתבות חדשות ב-9 בבוקר, ב-12 בצהריים וב-17:00 אחר-הצהריים.

ההחלטה הולכת נגד המגמה שהתבססה בעולם התקשורת בשנים האחרונות, שבמסגרתה מגיבות מפעילות האתרים במהירות האפשרית באמצעות עדכון אתריהן כל רגע.

"אנשים מתלוננים יותר ויותר שיש יותר מדי חדשות. הם רוצים סינון", אמר אלן הנטר, ראש היחידה הדיגיטלית של טיימס ניוזפייפרס. לדברי החברה, מחקרים שערכה העלו כי הלקוחות "קוראים אותנו בעיקר בגלל הדיוק של הדיווח העיתונאי שלנו והמקוריות של הניתוחים והפרשנות שלנו" - ולא בגלל החדשות המתפרצות.

כתוצאה מכך, הקוראים רצו "מהדורה שעברה אוצרות ועריכה קפדניות שתספק להם עדכון מלא בזמן קצר ובכתיבה מצוין", אמרה החברה, ולא אתר חדשות דיגיטלי שמשתנה מרגע לרגע.

המהלך של ה"טיימס" וה"סאנדיי טיימס" למודל של חדשות דיגיטליות "מבוסס מהדורה" משקף גם את המציאות שבה מסוגלים הקוראים להתעדכן בקלות ובחינם בחדשות באתר של BBC או בפלטפורמות מדיה חברתית כמו טוויטר.

קולין מוריסון, יועץ מדיה ובכיר לשעבר בתעשייה, אמר כי אספקת מספר מוגבל של מהדורות תמריץ את הקוראים לפתח הרגל של ביקור באתר "טיימס" בנקודות מסוימות במהלך היום, ולפיכך "תתרום לפיתוח התמכרות של הקהל".

יתרון נוסף שישיג ה"טיימס", לדברי מוריסון, הוא שהמפרסמים יהיו מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר כדי להציג את פרסומותיהם בנקודות מסוימות ביום. אם תצליח ספקית החדשות למשוך קהל גדול בנקודות השיא, טוען מוריסון, ייתכן שהיא תצליח להשיג תקציבי פרסום שאלמלא כן היו מושקעים בטלוויזיה.

ה"טיימס" וה"סאנדיי טיימס" לא יהיו מפעילי אתר החדשות הראשונים שיעברו למתכונת כזאת. מי שכבר עושים זאת הם The Pool, אתר שקהל היעד שלו הוא נשים, ו-Yahoo News Digest, שמציע שתי מהדורות בלבד ביום.

טיימס ניוזפייפרס, המפעילה את ה"טיימס" וה"סאנדיי טיימס", דיווחה בשבוע שעבר על רווח תפעולי בסך 21 מיליון דולר בשנת הכספים שהסתיימה בסוף יוני 2015. מינויים דיגיטליים בתשלום ל"טיימס" צנחו ב-6% ל-147 אלף באותה התקופה, אך תפוצת מהדורת הנייר המודפסת של העיתון גדלה ב-1% ל-394 אלף עותקים.