בגלל התקלה? כ-8,500 לקוחות נטשו את פלאפון בחודש מארס

הוט מובייל ממשיכה להוביל את השוק עם גיוס של 5,300 לקוחות נטו בחודש מארס ■ כ-200 לקוחות נטשו את גולן טלקום בחודש החולף

מלבד העובדה שהוט מובייל ממשיכה להוביל את נתוני הניידות של מארס, נתוני הניידות של חודש זה מצביעים על כך שהתקלה בפלאפון השפיעה על כל ההתנהגות בשוק. למעשה, כל השחקנים בשוק קיבלו "בונוס" של כמה אלפי לקוחות כתוצאה מנטישה מוגברת בפלאפון שהחלה מיד עם פרוץ התקלה.

זו הסיבה שפרטנר רשמה גיוס חיובי, אמנם בטל בששים של כ-331 לקוחות או 424 לפי טבלה אחרת, וסלקום רשמה גיוס שלילי של 1,119 לקוחות בלבד. בדרך-כלל נתוני הניידות השליליים אצל שתי החברות גבוהים יותר, כי הן גם החברות הגדולות יותר, אבל ברור שהתקלה גרמה לנטישת לקוחות בפלאפון שסיימה את החודש עם נטישה של 8,466 לקוחות.

יש להניח כי בחודש הבא, כאשר ינוטרלו "הרעשים" של התקלה, יחזור שוק הניודים להתנהג באופן דומה לעבר, ולא יירשמו חריגות אצל מפעיל אחד שישפיעו לטובה על האחרים ולהפך, אבל עדיין צריך לחכות ולראות מתי יישכחו הדי התקלה בפלאפון.

בגזרת הוט מובייל וגולן טלקום אין שינוי, והוט מובייל ממשיכה להוביל את השוק בגדול. כפי שכבר נחשף מספר פעמים ב"גלובס" במהלך החודשים האחרונים, גולן טלקום מאבדת מומנט חשוב בעקבות תהליך מכירתה, והוט מובייל מנצלת זאת ולוקחת את השוק בזכות "מבצע הזוגות" שלה, שכנראה עושה את העבודה ומגייס לחברה לא מעט לקוחות.

לגבי שאלת הרווחיות של הלקוחות האלה זה כבר סיפור אחר, אבל בכל מה שקשור לגיוס עצמו, הרי שהוט מובייל גייסה 5,300 לקוחות נטו, בעוד את גולן טלקום נטשו כ-200 לקוחות, שזה מעיד יותר מכל על מצבה של החברה, שכנראה הפסיקה להיות מחוללת התחרות בשוק מאז היוודע התוכנית למכירת החברה לסלקום.

החברה שהפתיעה החודש היא חברת טלזר, שעושה עבודה מרשימה והצליחה לגייס מעל ל-3,000 לקוחות נטו. החברה חתמה לאחרונה על הסכם שימוש ברשת פרטנר, והיא מוכרת חבילות עם 1 גיגה גלישה במחיר של 19.90 שקל בלבד לחבילת סלולר.

הגיוס היפה של טלזר בא בניגוד למה שקרה אצל רמי לוי, שנפגע ככל הנראה מהפרסומים הרבים שהיו סביב חקירות המשטרה סביב חשדות לשימוש פסול במערכות המידע שלו כלפי לקוחות, וסיים את החודש עם גיוס נטו של 780 לקוחות בלבד.

טבלת ניודים
 טבלת ניודים