אופל בלאנס ממשיכה להתרחב: הרווח גדל ב-28% ל-7.7 מיליון ש'

היקף עסקאות הניכיון שלה ב-2015 גדל ב-35% אושר מיזוג עם פעילויות פרטיות של בעלי השליטה

חברת אופל בלאנס, הפועלת בתחום הצומח של ניכיון צ'קים ואשראי חוץ בנקאי, דיווחה על גידול של כ-28% ברווח הנקי ב-2015 לרמה של כ-7.7 מיליון שקל. החברה דיווחה על גידול של כ-20% בהכנסות לרמה של כ-19.3 מיליון שקל. הוצאות החברה על חובות אבודים גדלו בכ-54.6% והסתכמו בכ-1.5 מיליון שקל. ברבעון הרביעי רשמה אופל הכנסות של כ-5 מיליון שקל ורווח נקי של כ-2 מיליון שקל, בדומה לרווח ברבעון השלישי והשני.

דיבידנד של 3.5 מיליון שקל

היקף עסקאות הניכיון של החברה גדל בכ-35% בשנה שעברה והסתכם בכ-470 מיליון שקל, ותיק הלקוחות שלה התרחב בכ-39% להיקף של כ-73.1 מיליון שקל. הונה העצמי גדל בכ-34% לרמה של כ-22.8 מיליון שקל בסוף 2015 והוא מהווה 27% מהיקף המאזן. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-80 מיליון שקל, לאחר שמניית אופל עלתה בכ-30% בשנה האחרונה.

לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 50% מהרווח והיא חילקה במהלך 2015 דיבידנד של כמיליון שקל והכריזה עם פרסום הדוחות על חלוקת 3.5 מיליון שקל נוספים. הדוחות מלמדים כי כ-34% מלקוחות החברה מגיעים מתחום הבנייה, כ-12% מתחום הקמעונאות, 11% מתחומי ההובלה והלוגיסטיקה, 11% חקלאות, וכ-10% מתחום התשתיות. כ-61% מהצ'קים הדחויים שהיא מקבלת נפדים תוך כ-3 חודשים והשאר בטווח של עד שנה.

אופל בלאנס נמצאת בשליטת משפחת מזרחי. בשבוע שעבר אושר מיזוג לתוכה של שתי חברות פרטיות המוחזקות על-ידי בעלי השליטה - מירסני ואינווסט, כנגד הקצאה של כשליש ממניותיה. בדומה לאופל בלאנס, החברות הנרכשות עוסקות במתן שירותים פיננסיים תוך התמחות בתחום ניכיון צ'קים. בין בעלי המניות המרכזיים של החברות הנרכשות ניתן למצוא את דני מזרחי, שחר מזרחי, יהושע מזרחי, מיכאל איתן ואורן בן יאיר - כולם נמנים על בעלי השליטה באופל בלאנס. בעזרת הרכישות ופתיחת סניפים נוספים, מתכננים באופל להכפיל את היקף פעילות החברה בתוך שלוש שנים.

דני מזרחי, המנכ"ל ומבעלי השליטה בחברה, הוא הרוח החיה מאחורי העסק שאותו הקים לפני כ-20 שנה, לאחר שהיה מעורב קודם לכן בעסקי האדריכלות והעיצוב.

אופל הצטרפה לבורסה בת"א במהלך 2013, באמצעות יציקת פעילותה לשלד בורסאי. "נכנסנו לבורסה משתי סיבות", הוא הסביר בעבר בריאיון ל"גלובס", "הראשונה היא השקיפות - כדי שחברות גדולות שחושבות שעסקאות מחוץ למערכת הבנקים הן פחות טובות, יכירו אותנו. סיבה נוספת היא כדי לגייס אשראי נוסף לפעילות. אשראי הוא חומר הגלם שלנו, ויותר אשראי מייצר יותר הכנסות".