ירידות של עד 1% בסיום המסחר בבורסה; עליות חדות באג"ח

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט לחצו על הבורסה בת"א ■ בכיר בפד: הריבית בארה"ב תעלה מהר יותר מכפי שמעריכים המשקיעים ■ עליות שערים חדות בשוק האג"ח כשהאג"ח השקלי הממשלתי הארוך (0142) עלה בכ-0.8%

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ג') במגמה שלילית על רקע ירידות השערים בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק במגמה שלילית. נתוני מאקרו שליליים באירופה והמשך הירידות בנפט לוחצים על השווקים הפיננסיים.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך לאן מועדות פניו של הפד. מחד, הנגידה ילן ציינה כי הפדרל ריזרב יאט את קצב העלאת הריבית בארה"ב, אך אתמול צוטט בכיר בפד, נשיא שלוחת הפד בבוסטון, כמי שאומר שהריבית תעלה מהר יותר מכפי שהמשקיעים צופים.

דוח התעסוקה לחודש מארס לא סיפק תשובה חד משמעית, עם קצב טוב אומנם של יצירת משרות חדשות אך מאידך עלייה קלה ולא צפויה בשיעור האבטלה.

קרנות הנאמנות פדו 1.8 מיליארד שקל בחודש מארס

משקיעי מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו   לא מצליחים להעריך מתי ואם בכלל יינתן פתרון לסעיף היציבות שנפסל על ידי בג"ץ - פתרון שיסלול את הדרך לפיתוח לוויתן. 

מזור רובוטיקה  דיווחה היום על קבלת הזמנות לחמש מערכות רנסנס ברבעון הראשון של 2016. בשוק האמריקאי התקינה החברה 4 מערכות, בכללן מערכת אחת עם מודול המוח, ובשווקים הבינלאומיים קיבלה החברה הזמנה אחת מהמפיץ של מערכותיה באוסטרליה.

טאואר  הודיעה היום על פלטפורמת ה-SiGe Terabit, המיועדת לתקשורת קווית במהירות גבוהה. בחברה מסבירים כי תנועת והעברת המידע בתקשורת קווית גדלה משמעותית בשנים האחרונות. כך למשל בגוגל גדלה התנועה פי 50 במהלך 6-7 השנים האחרונות, או ב-75% בשנה.

כיל  השלימה אתמול את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח הגדולה שלה. יצוין כי לחברה אין כיום סדר סחירה בישראל ולכן המוסדיים התנפלו על ההנפקה. בסך הכל הוזרמו ביקושי עתק של 3.5 מיליארד שקל בהנפקה ולכן החליטה החברה להגדיל את הגיוס מ-1.25 מיליארד שקל לכ-1.7 מיליארד שקל. הריבית שנקבעה במכרז עומדת על 2.45%, ריבית שמשקפת תשואה של 2.58% שהיא מרווח של 1.33% מהממשלתי המקביל.

בשוק האג"ח נרשמו עליות שערים חדות כשהאג"ח השקלי הממשלתי הארוך (0142) עלה בכ-0.8% והתשואה עליו ירדה ל-2.84%.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]