גיוס של 7.5 מיליון דולר לסטארט-אפ שמנתח הרכב חומרים

חברת יוניספקטרל הודיעה היום על השלמת הגיוס ■ האלגוריתם החדש מסוגל לנתח, בעזרת צילום בלבד, את התכונות של החומר ■  בקרוב נוכל לבדוק האם פרי מסוים טרי, האם התרופה שנמצאת מולנו מקורית או מזויפת והאם באבקת החלב יש בקטריות

 יוניספקטרל / צילום: רני פרל
יוניספקטרל / צילום: רני פרל

חברת הסטארט-אפ הישראלית יוניספקטרל (Unispectral) הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בהיקף של 7.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן JVP הירושלמית והשתתפו בו סמסונג, Bosch וקרן מומנטום של אוניברסיטת תל אביב. מאז הקמתה גייסה החברה 8 מיליון דולר.

החברה מפתחת את הדור הבא של המצלמות הדיגיטליות אשר צפויות להשתמש בחיישן היפר-ספקטרלי. האלגוריתם של החברה מסוגל לנתח, בעזרת צילום בלבד, את התכונות של החומר. טכנולוגיה כזו כבר קיימת במעבדות, אולם היתרון היחסי של יוניספקטרל נוגע למזעור החיישן כך שתהיה אפשרות להטמיע אותו בטלפון סלולרי ולהגיע לקהל הרחב.

רמי פייג, מנכ"ל החברה אשר פיקד בעבר על המחלקה הטכנולוגית של חיל המודיעין, הקים אותה יחד עם פרופ׳ דוד מנדלוביץ ואריאל רז. פייג התייחס היום בשיחה עם "גלובס" לפיתוח של יוניספקטרל. הוא סיפר כי "המוצר מבוסס על מחקר שבוצע באוניברסיטת תל אביב. הרכיב שאנחנו מפתחים יכול לפרק את האור למרכיבים שונים. מאות גוונים. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו לבדוק האם פרי מסוים הוא טרי, האם התרופה שנמצאת מולנו מקורית או מזויפת והאם באבקת החלב יש בקטריות".

לדברי פייג, "יש בשוק מוצרים שיודעים לעשות את זה, אבל הם גדולים ויקרים ועושים בהם שימוש במעבדות או במטוסים שממפים את כדור הארץ. המוצר יכול להתאים גם לתעשיית הרכב. המצלמה יכולה לצלם את הכביש ולזהות האם נשפכו עליו שמן או מים. בנוסף ניתן להבין האם נמצא מול הרכב פוסטר של בן אדם או אדם אמיתי שעשוי להתפרץ לכביש".

פייג ציין כי ביקר באחרונה בתערוכת המובייל בברצלונה ולדבריו "עולם הניידים רעב לשינוי. הסנסור החדש שלנו, שהעובי שלו פחות ממילימטר, יוכל להיות 'קילר אפליקיישן'".

החברה מעסיקה כיום 12 עובדים במשרדים אשר ממוקמים ברמת-גן ועד סוף השנה היא מתכננת לקלוט לשורותיה שמונה עובדים נוספים. פייג הוסיף כי החברה עדיין לא החליטה באיזה שוק להתמקד. הוא הוסיף כי "ההשקעה האסטרטגית של הקרנות JVP, סמסונג ובוש מייצגת את ערכו של הפתרון הייחודי המצוי ברשותנו. אנחנו ממציאים את המצלמה הדיגיטלית הקומפקטית הראשונה בעולם, שהינה בעלת יכולות צילום וחישה ספקטרלית מתקדמת, מהלך שימצב אותנו כמי שמובילים את התהליך העולמי של מעבר מראיה אנושית לראיה ממוחשבת".

קובי רוזנגרטן, שותף מנהל ב-JVP, התייחס להשקעה ואמר כי "יוניספקטרל מפתחת טכנולוגיה אשר משנה את כללי המשחק וממציאה מחדש את שוק הטלפונים הניידים. שוק הניידים צמא כיום לטכנולוגיה חדשה, המאפשרת את זיהוי תכונות החומר המופיע בתמונה המצולמת ולפיכך משנה את הדרך בה אנו מבינים ומנתחים את סביבתנו".

דוד (דדה) גולדשמידט, מנהל קרן ההשקעות של מרכז החדשנות והאסטרטגיה של סמסונג בישראל הוסיף כי "אנחנו גאים לתמוך בטכנולוגיית החישה המהפכנית של יוניספקטרל. יש לה פוטנציאל לשילוב במגוון יישומים, ממכשירי מובייל, מכונות חכמות ועד למערכות IoT. ההשקעה הנוכחית מדגימה את המחויבות שיש לסמסונג לחדשנות גלובלית ולאקוסיסטם של הסטארט-אפים בישראל".