נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניות הביוטק נסחרו בעליות

ירידות שערים בשוקי העולם ■ פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הפד: העלאת הריבית באפריל לא מתאימה ואף תתפרש כאיתות לחץ

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') בירידות שערים קלות, על רקע מגמה שלילית בשוקי העולם ולאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. מחירי הנפט נסחרים בתנודתיות גבוהה לאחר שאתמול טיפסו ביותר מ-5%. מניות הביוטק והפארמה בלטו לחיוב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. 

 

המשקיעים התעודדו אמש מעליות חדות במחירי הנפט, על רקע פרסום דוח המלאים האמריקאי, שהצביע על ירידה שבועית של 4.9 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 3 מיליון חביות נפט. גם כווית סיפקה הצהרת תקווה להסכם להגבלת התפוקה בין יצרניות הנפט הגדולות.

הפדרל ריזרב פרסם אמש את פרוטוקולי החלטת הריבית האחרונה שלו. מהפרסומים עולה כי רוב חברי הפד מעריכים כי עדיין קיימים סיכונים עבור הכלכלה האמריקאית וכי העלאת הריבית באפריל לא מתאימה ואף תתפרש כאיתות לחץ. פרוטוקולי הפד מתפרסמים על רקע דברי הנגידה ילן בשבוע שעבר לפיהם הפד יאט את קצב העלאת הריבית.

מניות הביוטק זינקו אמש במסחר בניו-יורק והמניות הדואליות חזרו עם פערי ארביטרז' חיוביים. נציין את  מיילן   נבידאה  , אופקו הלת'  וכן פייט ביופרמה 

ראש בראש: שר האוצר מול נגידת בנק ישראל

15 חברות אנרגיה טורקיות חוברות יחד לטובת קידום עסקת יבוא גז ישראלי לטורקיה - כך דווח היום (ה') בעיתונות הטורקית. לטענת מנכ"ל חברת הגז הטורקית טורקס, באטו אקסוי, טורקיה תהיה לקוח העוגן של " לוויתן " ותצרוך מחצית מכמות הגז במאגר. המנכ"ל מעריך כי הגז יתחיל לזרום כבר מ-2020, ומשם יגיע באמצעות צינור לאירופה. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו .

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  עלו אתמול בשיעורים ניכרים על רקע פניית גולן טלקום למשרד התקשורת בבקשה לאשר את עסקת המיזוג עם סלקום. במכתב מזהירה החברה כי מצבה הפיננסי רעוע וכי היא עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון ללא עסקת המיזוג.  

גאון אחזקות-ש  עדכנה היום כי היא הגיעה לנוסח מחייב למכירת 15% מהחזקותיה בחברת הקוסמטיקה AHAVA לפי שווי של 280 מיליון שקל. לפי הערכות בשוק החברה הרוכשת היא ענקית ההחזקות הסינית פוסון. חתימה על ההסכם עשויה להיערך בימים הקרובים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]