נעילה שלילית בוול סטריט: S&P 500 מחק העליות ב-2016

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ הלילה: נאום של נגידת הפד ילן ■ מפרוטוקולי ה-ECB עולה כי דראגי סקפטי בנוגע להורדות ריבית נוספות באירופה ■ מחזורי מסחר גבוהים ותנודתיות במניות האנרגיה

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

נעילה שלילית נרשמה הלילה (ה') בוול סטריט, על רקע תנודתיות גבוהה במחירי הנפט וירידות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה. המשקיעים דרוכים לקראת הנאומים של יו"רית הפד ילן הלילה. מדד ה-S&P 500 מחק את העליות שרשם מתחילת 2016.

 

לאחר הזינוק החד אמש במחירי הנפט , מחיר הזהב השחור שינה כיוון ולקח עמו את השווקים הפיננסיים. נזכיר כי אתמול הנפט התחזק ביותר מ-5% על רקע ירידה מפתיעה בנתון מלאי הנפט בארה"ב. בעקבות העלייה הנ"ל המדדים בארה"ב סגרו אמש בעליות שערים חדות של עד 1.6%.

היומן הכלכלי עמוס היום באירועים החשובים שקובעים את הלך הרוח של ציבור המשקיעים, והחשוב ביניהם הוא נאומה של הנגידה ילן בפני שלושת הנגידים הקודמים לה: אלן גרינספן, בן ברננקי ופול וולקר; הנאום צפוי להתרחש לאחר נעילת המסחר בניו-יורק - 00:30 שעון ישראל. 

בשעה 16:00 נאם הנגיד האירופי מריו דראגי. בפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי האירופי שהתפרסמו היום צוין כי הריביות השליליות שהונהגו באירופה היו מאוד אפקטיביות עבור הבנקים. באשר להורדות ריבית נוספות, דראגי היה סקפטי: "הריביות השליליות מדי יכולות לפגוע קשות ברווחיות הבנקים".  

בזירת המאקרו, בשעה 15:30 פורסם הנתון השבועי של תביעות דמי אבטלה אשר עמד על 267 אלף תביעות, בדומה לצפי האנליסטים.

נזכיר כי הפדרל ריזרב פרסם אמש את פרוטוקולי החלטת הריבית האחרונה שלו. מהפרסומים עולה כי רוב חברי הפד מעריכים כי עדיין קיימים סיכונים עבור הכלכלה האמריקאית וכי העלאת הריבית באפריל לא מתאימה ואף תתפרש כאיתות לחץ. פרוטוקולי הפד מתפרסמים על רקע דברי הנגידה ילן בשבוע שעבר לפיהם הפד יאט את קצב העלאת הריבית.

נציין כי בזירת המט"ח, מאז נאומה של ילן בשבוע שעבר ולאחר פרסום הפרוטוקולים נחלש הדולר מול מרבית המטבעות המובילים ובעיקר מול האירו הין. 

 

בורסות אסיה חתמו את יום המסחר במגמה מעורבת וזאת על אף העלייה אמש בארה"ב. בתחילת המסחר הבורסות במזרח דווקא הגיבו בחיוב לפרוטוקולים האמריקאים, אך התחזקות הין העיבה על המסחר. הין כאמור המשיך להתחזק גם היום ונסחר ברמות שיא מאז אוקטובר 2014, והדבר מכביד על חברות היצואניות היפניות. 

מניית פייסבוק  בלטה במסחר לאחר שהשיקה תכונות חדשות באפליקציה. 

מניית יאהו  ריכזה עניין על רקע דיווחים בבלומברג, לפיהם ורייזון  ואלפאבית  (גוגל) עשויות להציע לרכוש את יאהו.

מניות האנרגיה דוגמת אקסון מובייל  ושברון  המשיכו לרכז עניין, על רקע התנודתיות החריפה במחירי הנפט.