פתיחה חזקה בניו יורק משכה לעליות בסיום המסחר באירופה

המדיניות המרחיבה של ה-ECB והאטה בקצב העלאת הריבית בארה"ב היו הגורמים המרכזיים לעליות באירופה ■ ג'נט ילן: ננהיג מסלול הדרגתי של העלאות ריבית ב-2016

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה סגרו את שבוע המסחר בעליות שערים, עליות השערים תודלקו על ידי הפתיחה החיובית בארה"ב ודבריהם של בכירי הפד היום (ו'). באסיה נרשמה מגמה מעורבת במסחר, כשרוב הבורסות במזרח נטו לעלות.

 

מחירי הנפט עלו היום באירופה בהתאם למגמה בארה"ב, שם חצה הנפט את רף 39 הדולרים לחבית. 

הנציבות האירופית הודיעה כי תקצץ משמעותית בקנס שהוטל על בנק סוסיטה ג'נרל  בהיקף 445 מיליון אירו. 

Telecom Italia  עלתה על רקע דיווחים ממשקיע מרכזי במניות, חברת הטלקום לא תצטרך לגייס הון בשוק לשם השקעות חדשות, אלא להעזר בהון העצמי.

חברת התעופה Air France-KLM  דיווחה על עלייה בכמות הנוסעים במארס. 

בוול סטריט ננעלו אמש המדדים בירידות שערים של עד 1.5% בהמשך לירידות במחיר הנפט, כשמדד ה-S&P500 מחק את העליות מתחילת השנה. "היה לילה נטול לקיחת סיכונים", אמר ריי אטריל מהבנק האוסטרלי הלאומי. "המדדים ספגו מהלומה". 

נגידת הפד ג'נט ילן אמרה אתמול כי הבנק המרכזי ישמור על מדיניות אחראית בהעלאות הריבית וינהיג מסלול הדרגתי של העלות הריבית השנה. 

ביום שני תחל עונת הדוחות בארה"ב לרבעון הראשון, כשאנליסטים מנסים להעריך איך תשפיע מדיניות הפד על המניות הפיננסיות. לפי התחזיות, הבנקים צפויים להציג דוחות לא מזהירים לרבעון הראשון. 

 

נטייה לעליות באסיה

בורסות אסיה נסחרות הבוקר (ו') בנטייה לעליות, חרף הנעילה השלילית בוול סטריט אמש. בורסת יפן עלתה על רקע היחלשות הין מול הדולר, וגם הונג קונג רשמה עליות. בורסת סין ירדה.

 

בורסת יפן עלתה היום במסחר על רקע היחלשות הין מול הדולר, אבל המטבע היפני עדיין ברמתו הגבוהה ביותר מול זה האמריקאי מאז 2014. נכון לעכשיו הבנק המרכזי היפני עדיין לא מתערב בשוק המט"ח כדי להחליש את הין, אבל לא מן הנמנע שמהלך כזה יתרחש כדי להגן על העסקים היפניים שנפגעים מין חזק.