נמחקו העליות בניו יורק - יציבות בסיום המסחר בוול סטריט

מאקרו: המלאים הסיטונאים ירדו ב-0.5% ■ יו"ר הפד: "ננהיג מסלול הדרגתי של העלאות ריבית. אין בועה בכלכלה, היא הציגה שיפור" ■ עליות באירופה, נטייה לעליות באסיה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

עליות שערים שנרשמו היום (ו') בוול סטריט נמחקו ככל שהתקדם המסחר ובשעה האחרונה נחקו כמעט כליל. בסיומו של יום סגרו המדדים המובילים בוול סטריט ביציבות. עליות השערים שאפיינו את המסחר בשעות הראשונות יוחסו לדבריה של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, ודבריו של בכיר בפד היום שאמר שיש להיות זהירים בכל הנוגע לקצב העלאות הריבית. מחירי הנפט עלו בשיעור חד של כ-6% וחוצים את רמת 39 הדולרים לחבית.

אתמול המדדים סגרו בירידות של עד 1.5% כשמדד ה-S&P500 אף מחק את העליות שרשם מתחילת 2016. 

 

בזירת המאקרו פורסם נתון המלאים הסיטונאיים לחודש פברואר, שירד ב-0.5% זאת בעוד הציפיות היו לירידה ב-0.2% לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם. עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון תחל רשמית ביום שני הקרוב עם תוצאות אלקואה .

לאחר הנעילה אתמול יו"ר הפד ילן אמרה כי הבנק המרכזי מתכוון לשמור על מדיניות מוניטרית אחראית ולהנהיג מסלול הדרגתי של העלאות ריבית. ילן לא אמרה מתי תהיה העלאת הריבית הבאה, אבל כן אמרה שהצעד הבא של הפד הוא אכן העלאת ריבית.

ילן גם שללה את הטענה כי ישנה בועה בכלכלת ארה"ב, ואמרה כי הכלכלה הציגה שיפור, וגם בשוק העבודה נרשם שיפור, וכי האינפלציה צפויה להתייצב ולעלות אף יותר. ילן סבורה כי העלאת הריבית בדצמבר האחרון לא היתה טעות. 

היום נאמו יו"ר הפד בניו יורק וויליאם דאדלי, ויו"ר הפד בדאלאס רוב קפלן. הנאומים ברובם תמכו בהצהרות ילן כשבשורה התחתונה נאמר כי הסיכונים לכלכלה העולמית עדיין גדולים ויש להיות זהירים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית בארה"ב.

באירופה המדדים עלו היום עד 1% ובאסיה נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לעליות של עד 0.5% על רקע היחלשות הין מול הדולר. 

 

מניות האנרגיה בלטו היום על רקע עליית מחיר הזהב השחור. נציין את אקסון מובייל , שברון , צ'ספיק אנרג'י , בייקר יוז , ומרתון אויל .

 

גוגל   שוקלת לרכוש את עסקי הליבה של יאהו  שנמצאים כיום על המדף. גם וריזון   תגיש ככל הנראה הצעת רכש כבר בשבוע הבא. מנגד, AT&T  ו-קומקאסט  לא יגישו הצעות רכש. גם מיקרוסופט , שהצעת רכש עוינת שלה ליאהו נכשלה ב-2008, לא צפויה להתמודד הפעם.

קמעונאית האופנה גאפ , ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על ירידה במכירות בחודש מארס.

רשת המסעדות Ruby Tuesday (סימול RT) דיווחה על ירידה בהפסדים ושיחררה תחזית מאכזבת להמשך.

מניית הביוטק Intercept Pharmaceuticals (סימול ICPT), ריכזה עניין חיובי לאחר קבלת הסכמת ה-FDA לאישור מהיר של התרופה שלה לטיפול בכבד.