השכר הממוצע בהיי-טק טיפס ל-24 אלף שקל בחודש

ההערכות לגבי האטה אפשרית בהיי-טק התבדו ■ שכרו של מפתח מובייל - 25,600 שקל ■ 70% מהמשמרות המוצעות - בתל-אביב, הרצליה וגוש דן ■ ומה היה התחום החם ביותר ברבעון הראשון?

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

ההערכות לגבי האטה אפשרית בהיי-טק התבדו. נתונים של חברת ההשמה see.V מצביעים על כך שהחגיגה בתחום הטכנולוגיה לא נעצרה. השכר החודשי הממוצע ברבעון הראשון של שנת 2016 טיפס בשיעור של 1.4% בהשוואה לרבעון האחרון של שנת 2015 והגיע ל-23,975 שקל ברוטו. העלייה הזו היא חלק ממגמה ארוכת טווח - השכר בתעשיית ההיי-טק טיפס בקרוב ל-10% מסוף שנת 2014 תוך כשנתיים ונבלם מעט - למשך תקופה קצרה - רק ברבעון האחרון של 2015.

הסקר של see.V בחן את השכר הממוצע בשורה של מקצועות תוכנה שונים (ראו מסגרת). בחברת ההשמה מציינים כי הרבעון הראשון נחשב לחלש באופן מסורתי ומעריכים כי השכר הממוצע ברבעון השני עשוי לחצות את הרף של 24 אלף שקל. בצד האופטימיות מצביעים הנתונים על ירידה של 8.9% במספר המשרות החדשות שנפתחו ברבעון הראשון של השנה, ביחס לרבעון האחרון של 2015.

מרב לייפר, מנכ"לית see.V, התייחסה לירידה במספר המשרות החדשות ואמרה כי "בחודשים הקודמים חברות היי-טק היו עדיין בשלבים של סגירת תקציבים ל-2016 ועיכבו פתיחת משרות חדשות". לייפר הוסיפה כי "המספרים אינם מצביעים על האטה כלשהי, אפילו לא קטנה. השוק עדיין רותח ומועמדים טובים נחטפים. לראיה, לא מורגש אצלנו פיחות בשכר בתחומים המובילים אלא להיפך - מגמת עלייה גורפת".

לייפר

מרב לייפר / צילום: רונן קרוק
 מרב לייפר / צילום: רונן קרוק

התחום ה"חם" ביותר ברבעון החולף היה DevOps - שילוב של פיתוח ותפעול. שכרם של העובדים בתחום הזה זינק ב-26.7% תוך רבעון בודד מרמה של 22,500 ל-28,500 שקל. במקום השני בתחום עליית השכר נמצא התחום של פיתוח למובייל. שכרם של מתכנתים בעלי ניסיון במערכות ההפעלה אנדרואיד (של גוגל) ו-iOS של אפל טיפס בממוצע ב-13.8% במהלך הרבעון מ-22,500 ל-25,600 שקל.

לייפר התייחסה למגמה הכוללת בענף ואמרה כי "בסוף הרבעון שעבר, לאור הירידה הקלה בשכר אנשי הפיתוח למיניהם, היו אצלנו חששות של התנפצות בועה או תחילתה של האטה, אבל אז הגיע הרבעון הראשון של השנה והרגיע אותנו לחלוטין. הנתונים שהביא עימו הוכיחו בבירור: שוק ההיי-טק הישראלי עדיין צמא מאוד לכשרונות מקומיים ויותר ממוכן לשלם להם היטב. יש לנו כבר ברבעון החדש, שרק החל החודש, חיזוק למגמה הזאת. זה מתבטא בעשרות משרות שנפתחו תוך פחות משבועיים. יש לנו גם השמות מוצלחות במגוון תפקידים רחב - בשכר גבוה יותר מזה שנרשם ברבעון הקודם".

רוב המשרות בגוש דן

הביקוש הגובר לעובדים מוביל את החברות להתפשר במקרים מסוימים על עובדים בעלי ניסיון מצומצם יחסית. לייפר התייחסה לכך ואמרה כי "כל הלקוחות שלנו תמיד מחפשים 'כוכבים', 'תותחים', 'נינג'ות', 'סופרסטארים' ושאר כינויים, אבל אני מוכרחה לשבח את הפתיחות של החברות הללו, קטנות כגדולות, למועמדים עם פחות ניסיון. מספיק שיוכלו להראות אסמכתא מעשית של מצוינות - בין אם סיום בהצטיינות של לימודי התואר או פיתוח להנאתם של אפליקציות בזמנם הפנוי".

ב-see.V בחנו גם את התפלגות המשרות בהיי-טק לפי אזורים. מהנתונים עולה כי "אומת הסטארט-אפ" ממשיכה להתרכז בגוש דן. בחינה של המספרים מצביעה כל כך כי כ-40% מהמשרות נפתחו בתל-אביב, 16% בהרצליה, כ-14% בגוש דן וקרוב ל-6% בפתח-תקווה.

 המגמה החיובית בהייטק נמשכת
  המגמה החיובית בהייטק נמשכת