חברת האינטרנט סומוטו צופה קפיצה בהכנסות הרבעון הראשון

מנייתה זינקה ב-120% מאז דצמבר 2015 ■ המנכ"ל, בן גירון: "תחום המובייל של החברה ימשיך להיות מנוע של צמיחה עבורנו, ביחד עם תחום הווידיאו שצומח בעולם"

חברת האינטרנט סומוטו, העוסקת בפיתוח ושיווק מערכת התקנה לתוכנות ממומנות, פרסמה היום עדכון לגבי תוצאותיה הצפויות ברבעון הראשון של השנה: הכנסות של 8.9 מיליון דולר לפחות, ורווח תפעולי לפני הפחתות, EBITDA, של 3.1 מיליון דולר לפחות. מדובר בירידה קלה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2015 (שבמהלכו נרשמו הכנסות של כ-9.7 מיליון דולר), אולם בעלייה של כ-33% לעומת הכנסות הרבעון הקודם, שעמדו על כ-6.7 מיליון דולר. הרווח EBITDA צפוי לרשום עלייה של 48% לעומת הרבעון הרביעי של 2015.

עוד מעריכים בסומוטו, כי יתרת המזומנים בקופת החברה עמדה בסוף הרבעון הראשון על כ-13.5 מיליון דולר, והיתרה נטו (בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי) עמדה על כ-6.2 מיליון דולר.

מניית סומוטו הגיבה היום לדיווח בזינוק של כ-11%. עם זאת, המניה עדיין נמוכה בכ-30% לעומת רמתה בתחילת 2015, לפני שספגה מכה קשה לאחר שאפל הפסיקה את שיתוף הפעולה איתה. לאחר ההודעה של אפל צנחה מניית סומוטו בכ-60% תוך מספר ימים, והמשיכה בהידרדרותה עד לשפל של 94 אג' בתחילת דצמבר 2015. מאז רשמה המניה התאוששות מרשימה, וקפצה ביותר מ-120%. שווי שוק החברה עומד כיום על כ-126 מיליון שקל.

את שנת 2015 סיימה סומוטו בצורה מרשימה, ולמרות המכה שספגה מאפל, הכנסותיה הצטמקו בכ-6.6% בלבד לרמה של כ-29.6 מיליון דולר, בעוד שהרווח התפעולי גדל בכ-40%, והסתכם בכ-4.9 מיליון דולר, כתוצאה מירידה חדה בהוצאות מכירה ושיווק. בשורה התחתונה דיווחה סומוטו על קפיצה של מאות אחוזים ברווח הנקי, לכ-3.5 מיליון דולר. נוסף על כך דיווחה החברה על תזרים מזומנים שוטף בשנת 2015 בסך של 7.4 מיליון דולר, והכריזה על דיבידנד של 500 אלף דולר, וכן שבכוונתה לחלק דיבידנד נוסף בהיקף דומה במהלך השנה.

בתחילת 2016 הודיעה סומוטו כי היא רוכשת את חברת טרסר הישראלית, הפועלת בתחום הפרסום בווידיאו, ובהמשך השלימה את העסקה. טרסר נרכשה תמורת כ-14 מיליון שקל. 3 מיליון שקל שולמו, והיתרה תשולם במניות סומוטו ובמזומן במהלך 2016, בהתאם לעמידה באבני דרך ולתוצאותיה של טרסר ב-2016.

"נמשיך ברכישות אטרקטיביות"

טרסר, שנוסדה בחודש מאי 2014, מתמחה בפתרונות פרסום בווידיאו, בעיקר במכשירי מובייל, ובמהלך 2015 כ-65% מפעילותה התמקדה בפרסום במכשירים ניידים.

טרסר, שהעסיקה שישה עובדים בעת ההודעה על רכישתה, החלה להציג הכנסות מהותיות בחודש יולי האחרון, והכנסותיה בעשרת החודשים הראשונים של 2015 התקרבו ל-12 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של כ-2.5 מיליון שקל. בעת ההודעה על רכישת טרסר ציינו בסומוטו כי טרסר "מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בווידיאו ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות צדדים שלישיים". עוד הוסיפו בסומוטו, כי "לחברה כעשרה לקוחות פעילים, ושיתופי פעולה עם עשרות סוכנויות ובורסות פרסום דיגיטליות".

בן גירון, מנכ"ל סומוטו, אמר היום כי "התוצאות המקדמיות מצביעות על המשך צמיחה במחזורי הפעילות, ברווח ובייצור המזומנים של החברה. תחום המובייל, שהציג בשנת 2015 צמיחה מהירה והכנסות של 4 מיליון דולר, ימשיך להוות מנוע צמיחה עבורנו. גם תחום הווידיאו, אשר צומח בעולם בקצבי צמיחה מהירים, יתרום תרומה חשובה לתוצאות החברה, בעיקר על רקע רכישת טרסר במהלך הרבעון הראשון של 2016. האסטרטגיה העסקית של סומוטו כוללת גיוון מקורות ההכנסה, ולכן, לצד גידול אורגני, בכוונתנו להמשיך לפעול לבצע רכישות אטרקטיביות בתחום השיווק באינטרנט".

במהלך 2014 רכשה סומוטו את חברת ג'יניו, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום מותאם משתמש למחשבי אפל. החברה מייצרת הכנסות משאילתות החיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם, וכן מפרסום ושיווק בדף זה. ההודעה על אפל לסומוטו על הפסקת שיתוף הפעולה בתחילת 2015 באה בגלל חוסר שביעות הרצון של אפל מהפעילות של ג'יניו.

חברה נוספת שרכשה סומוטו ב-2014 היא טאבאטו, הפועלת בתחום המובייל, ורכישתה בוצעה כחלק מאסטרטגיית סומוטו לחדור לתחום, וכן להרחיב את בסיס השותפים העסקיים.

סומוטו הוקמה במהלך 2009 והונפקה בבורסה באוגוסט 2013, אז גייסה כ-20 מיליון שקל בהנפקת כ-15% מהון מניותיה, מהלך ששיקף לחברה שווי של כ-135 מיליון שקל "אחרי הכסף". בעלי השליטה בחברה הם בן גירון (מנכ"ל), יעקב טננבוים ואיל יעקב (סמנכ"ל טכנולוגיות). יו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים.