חדשות רעות לטאואר: משקיע יצא מקונסורציום שלה בהודו

הקונסורציום בראשות חברת Jaiprakash ההודית יחד עם IBM וטאואר אמור להקים מפעל שבבים ■ חברת Jaiprakash החליטה כי היא אינה פועלת עוד להקים את המפעל, בין היתר משום שהמפעל כבר אינו כדאי מבחינה כלכלית ומסחרית

חדשות רעות לטאואר  על רקע דיווחים בתקשורת ההודית, לפיהם משקיע מרכזי בקונסורציום בשיתוף החברה משך את ידו מהקמת מפעל שבבים ענק בהודו.

הקונסורציום בראשות חברת Jaiprakash ההודית יחד עם IBM וטאואר אמור להקים מפעל שבבים לצד מפעל שני בראשות HSMC Technologies ההודית יחד עם ST Microelectronics הצרפתית/איטלקית ו-Silterra המלזית.

שיהוי בהחלטות וגרירת רגליים של הממשל ההודי הובילו ככל הנראה את Jaiprakash להחליט כי היא אינה פועלת עוד להקים את המפעל, בין היתר משום שהמפעל כבר אינו כדאי מבחינה כלכלית ומסחרית. שר התקשורת והטכנולוגיה ההודי צוטט כמי שמאשר את הדברים.

להמחשת איטיות ההליכים נזכיר כי הקמת המפעלים ואישור ההטבות אושרו כבר בשלהי 2013, אך הסכמים מחייבים בעניין לא נחתמו מעולם.

ההערכות היו כי עלות ההשקעה של הקבוצה תעמוד על כ-4.1 מיליארד דולר, ללא עלות מצד טאואר. החברה הישראלית אמורה הייתה לתרום למיזם ידע, וללוות את ההקמה. אי הקמת המפעל אמור לעלות לטאואר באובדן הכנסות פוטנציאליות של מאות מיליוני דולרים, אך יודגש כי החברה לא מסתמכת על הכנסות פוטנציאליות אלה בתחזיותיה לעתיד לבוא.

מטאואר נמסר בתגובה כי "החברה פועלת כיום בהודו במסגרת שיתופי פעולה אחרים כמו העסקה עם SCL עליה דיווחה החברה לאחרונה ובמסגרתה צפויה לקבל 35 מיליון דולר. טאואר בוחנת באופן שוטף הזדמנויות לשיתופי פעולה עסקיים, והפרויקט הספציפי הזה בהודו ממילא לא היה בתכניתה העסקית של החברה ו/או במודלי האנליסטים. במקביל לחברה הזדמנויות עסקיות נוספות ברחבי העולם בדגש ספציפי על המזרח הרחוק. אין בעניין זה, שממנו משך את ידו אחד המשקיעים, כל השפעה על מעמדה של החברה או פעילותה השוטפת של החברה וכן על ביצועיה הפיננסיים הנוכחיים".