טורפדה הנפקת הזכויות המתוכננת של קרדן יזמות

המנהל: "תכלית המהלך - האינטרסים של החייב" ■ קרדן יזמות: "בכוונת החברה לפעול להנפקת הזכויות בהקדם האפשרי" ■ דיון בביהמ"ש - בתחילת מאי

יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר
יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר

מכה לקרדן יזמות , שהודיעה על ביטול הנפקת זכויות שתוכננה לצאת לפועל היום (ד'), בעקבות קבלת צו מניעה ארעי מביהמ"ש המחוזי בת"א-יפו אתמול (ג'). צו המניעה ניתן לבקשת עו"ד עופר שפירא, המנהל המיוחד לנכסיו של יוסף גרינפלד, מבעלי השליטה בקרדן שנמצא כיום תחת הליך של פשיטת רגל.

שפירא טען בבקשה לביהמ"ש כי "תכליתו העיקרית של המהלך (הנפקת הזכויות, א' ל') בעיתוי ובתנאים שהוא מבוצע, הם האינטרסים האישיים של החייב", וכי "אין ספק שלא קיים כל צורך מיידי של קרדן יזמות במזומנים, באופן היכול להצדיק ולו לכאורה ביצוע הנפקת זכויות בהולה, בעיתוי זה ובתנאים כאלה".

עוד לפי שפירא, גרינפלד ושותפיו לגרעין השליטה בקבוצת קרדן "עושים שימוש לרעה בכלי של הנפקת זכויות בחברה ציבורית, וזאת על מנת לדלל את החזקות החייב (גרינפלד, א' ל'), להיטיב עם עצמם ועל מנת לפגוע בנושי החייב ובתיק פשיטת הרגל".

בקרדן יזמות הדגישו היום כי "בכוונת החברה לפעול להנפקת הזכויות בהקדם האפשרי", ועדכנו כי דיון בביהמ"ש בנושא צפוי בתחילת חודש מאי.

במסגרת הנפקת הזכויות ביקשה קרדן יזמות לגייס עד 23 מיליון שקל לפי מחיר מניה של 1.33 שקל, המשקף הנחה של 8% על שווי המניה הבוקר. "הנפקת הזכויות היא פעולה שוויונית הנדרשת לחיזוק המבנה הפיננסי של החברה", הסבירו בקרדן יזמות, "אשר היא חיובית לפעילותה בין היתר לשם פירעון חובות לבנק, ועיכובה עלול לגרום לחברה נזקים".

חובות גרינפלד - כ-350 מיליון שקל

גרינפלד, מבעלי השליטה בקרדן יזמות וקרדן אן.וי הציבוריות (לצד אבנר שנור ואיתן רכטר), היה עד לפני פחות מעשור מעשירי הארץ. לאחרונה נקלע להליך של פשיטת רגל עקב חובות בסך של כ-350 מיליון שקל, מרבית החוב לבנקים הפועלים ולאומי.

קרדן יזמות מרכזת את פעילות קבוצת קרדן בארץ, ובאמצעות קרדן ישראל פועלת בייזום נדל"ן (קרדן נדל"ן), ביצוע עבודות בנייה (אל-הר הנדסה), שיווק כלי רכב (UMI) וליסינג (אוויס). בסיכום 2015 צנחו רווחי החברה ב-85% ל-7.5 מיליון שקל, סכום המיוחס ברובו למכירת יתרת מניות חברת הביומד Kite Pharma בתחילת 2015, תמורת 54 מיליון שקל וברווח של 11.5 מיליון שקל, ולחלקה בתוצאות UMI וקרדן נדל"ן.

הכנסות קרדן יזמות צנחו ב-41% אשתקד ל-549 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת מכירת דירות שנחלשו בקרוב ל-60% והסתכמו ב-144 מיליון שקל, לצד ירידה של 18% בביצוע עבודות בנייה לסך של 350 מיליון שקל.

מניית קרדן יזמות קפצה בכ-80% בשנה האחרונה, ומשקפת לחברה שווי של כ-200 מיליון שקל.