עליות קלות בנעילת המסחר באירופה

עליות שערים חדות אמש בוול סטריט תרמו לסנטימנט החיובי הבוקר במזרח ■ בזירת המאקרו האירופאית: נתוני האינפלציה בגוש האירו לא הפתיעו את המשקיעים: מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.2% בהתאם לציפיות ■ באנגליה: הריבית נותרה ללא שינוי ברמה של 0.5% בהתאם לצפי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים קלות של עד 0.6%, בהמשך לעליות בבורסות ארה"ב והראלי שחתם את המסחר אתמול בוול סטריט והוביל את המדדים המרכזיים לשיא טרי של 2016.

 

 

הנפט  נותר במוקד גם היום על רקע דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, לפיו שר הנפט הרוסי העריך בשיחות סגורות כי הסכם להקפאת תפוקת הנפט שייחתם בסוף החודש הנוכחי בדוחא יהיה כוללני למדי, עם מעט התחייבויות ברורות.

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני האינפלציה בגוש האירו, אשר לא הפתיעו את המשקיעים: מדד המחירים לצרכן עלה ב1.2% בהתאם לציפיות. בנוסף, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על ליש"ט ללא שינוי ברמה של 0.5% כפי שהיה צפוי בשוק. 

מניית Burberry  נסחרה תחת לחץ לאחר שדיווחה כי ההכנסות ברבעון הפיסקאלי השני שלה ירדו ב-1%.

מניית נסטלה , מנגד, נסחרה במגמה חיובית לאחר שהחברה דיווחה על צמיחה של כ-4% במכירות ברבעון הראשון של השנה ואישררה את תחזית ההכנסות השנתית שלה.

הראלי מוול סטריט הגיע לאסיה

עליות שערים נרשמו היום (ה') בבורסות אסיה על רקע עליות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. מדד ה-MSCI Asia Pacific להוציא את יפן טיפס לשיא של יותר מ-4 חודשים, בעוד מדד הניקיי היפני זינק ביותר מ-3%.

 

מניות הפיננסיים בלטו אמש לחיוב בניו יורק, והבוקר מגזר הבנקים במזרח לא מאכזב. נציין את 4 הבנקים הגדולים באוסטרליה לדוגמה - ANZ, Commonwealth Bank of Australia, Wesrpac ו-Nab - נסחרים בעליות שערים.

ב-National Australia Bank ציינו הבוקר כי נכסי סיכון כגון מניות ממשיכים ליהנות משיפור בסנטימנט המשקיעים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]