עמוס לוזון ממנה את אחיו למנכ"ל דורי ואת בתו למנהלת פיתוח

אחר שנכשל בהצעת הרכש לדורי בנייה, לוזון פועל כעת למחיקתה מהמסחר באמצעות מיזוג ■ בינתיים הוא ממלא את השורות במקורביו: האח יעקב מונה למנכ"ל דורי בנייה, והבת ליה למנהלת פיתוח עסקי בקבוצת דורי

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

לאחר שנכשל ניסיונו של עמוס לוזון למחוק את חברת הביצוע דורי בנייה  מהמסחר בבורסה באמצעות הצעת רכש שפרסמה החברה-האם, קבוצת א.דורי, הוא פונה לדרך אחרת שתקל עליו בגיוס רוב למהלך - מיזוג דורי בנייה לתוך קבוצת דורי באמצעות הצעת רכישה (בדומה למהלך בו נקטה לאחרונה נסטלה לצורך מחיקתה של החברה-הבת אסם מהמסחר).

קבוצת א. דורי, שאת השליטה בה רכש לוזון מידי גזית גלוב לפני כ-3 חודשים תמורת פחות מ-10 מיליון שקל, הגישה בתחילת פברואר הצעה לרכישת מניות הציבור בדורי בנייה (16.5%) במחיר של 33 אג' למניה ובהשקעה כוללת של כ-4.7 מיליון שקל בלבד, אולם ההצעה נכשלה שכן פחות מ-11.5% מבעלי המניות נענו לה. עם פרסום הצעת הרכש עלתה מניית דורי בנייה וטיפסה מעל מחיר ההצעה אולם לאחר מכן שבה והידרדרה עד למחיר של 26 אג' אתמול.

בקבוצת דורי לא העלו את מחיר הצעת הרכש והחליטו כאמור לפנות לדרך אחר: הקמת חברה פרטית ייעודית שתציע לבעלי המניות של דורי בנייה לקנות את מניותיהם בדיוק במחיר הצעת הרכש המקורית - 33 אג' למניה.

כשיושלם המהלך, מתכוונים בקבוצת דורי להעביר את מניות דורי בנייה לקבוצת דורי שתחזיק ב-100% ממניות דורי בנייה. לצורך אישור המהלך מכנסת דורי בנייה אסיפת בעלי מניות ב-19 במאי וכאן לוזון זקוק רק לרוב רגיל מבין בעלי המניות שאינם בעלי שליטה או עניין אישי, קרי מעל 50% מבעלי מניות המיעוט שיגיעו לאסיפה ויצביעו לעומת 11.5% לפחות מבעלי המניות שהיו צריכים להיענות להצעת הרכש, כך שהסיכוי להצלחת המהלך גבוה יותר.

בד-בבד הכריזה דורי בנייה בימים האחרונים על מספר שינויים בהנהלת החברה, במסגרתם מונה יעקב לוזון, אחיו של בעל השליטה עמוס, לתפקיד מנכ"ל החברה (עד היום שימש כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל תפעול זמני). במקביל מונתה בתו של עמוס, ליה לוזון, למנהלת פיתוח עסקי ועוזרת אישית לעמוס המכהן כמנכ"ל קבוצת א. דורי בשכר ברוטו של 25 אלף שקל בחודש (עלות שנתית של 360 אלף שקל).

דורי בנייה הציגה ב-2015 הפסד של 223 מיליון שקל, מה שלא מנע מהחברה להעניק תגמולים בהיקף של 9.5 מיליון שקל לחמשת מנהליה הבכירים, בהם 3 מיליון שקל למנכ"ל המתפטר, אסף מור הפסדיה של דורי בנייה ב-3 השנים האחרונות (2013-2015) מצטברים לסכום עתק של כ-740 מיליון שקל.

על רקע הכאוס בדורי בנייה, החליטו בקבוצת דורי לאחרונה להעביר לניהולה של דניה סיבוס חלק מהפרויקטים המבוצעים באמצעות החברה-הבת וכן למכור לה ציוד. הסכם קבלת שירותי הניהול מדניה סיבוס נקבע לשנה, ובדורי הסבירו כי הוא נעשה כחלק מהצעדים שהקבוצה נוקטת "להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניה".

הכאוס הפיננסי שהתגלה בדוחות דורי בנייה לשנת 2014 הביא לאחרונה את חוקרי הרשות לניירות ערך לחקור את ההתרחשויות שהביאו להתרסקות החברה , תוך בחינה האם יש להעביר את הבדיקה למישור הפלילי.

במסגרת הבדיקה פשטו חוקרי הרשות על משרדי החברה לפני כחודשיים, אספו מסמכים וחומרי מחשב הקשורים לדיווחים של החברה וכן גבו עדויות ממספר עובדים בכירים בחברה, בהם המנכ"ל היוצא מור, במטרה להבין כיצד התרחשה הקטסטרופה הפיננסית חסרת התקדים שהתגלתה בדוחותיה הכספיים.