נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניות הרכב והפיננסים נסחרו בירידות

התמ"ג הסיני לרבעון הראשון של השנה רשם עלייה של 6.7% ■ מסחר הססני בנפט לקראת פגישת יצרניות הנפט הגדולות בדוחא מחרתיים ■ IG: רבים אשר מפקפקים בראלי הנוכחי, ועדיין זה עולם בו התשואות של כשליש מאג"ח הממשלתיות הן שליליות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורס היום (ו') בבורסות אירופה, בהתאם למגמה בוול סטריט. 

 

הנפט   ממשיך לעמוד במוקד לקראת פגישת החירום שתיערך בדוחא בירת קטאר ביום ראשון. 15 יצואניות נפט גדולות שיתכנסו בקטאר, ינסו לגבש הסכם שיוביל להקפאת התפוקה. 

הבנק המרכזי האירופי ימשיך לעשות את כל הפעולות הדרושות כדי להעלות את האינפלציה, כך אמר היום נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. הוא הוסיף כי אין עדות ממשית לכך שמדיניות ההקלה הכמותית יוצרת בועת נכסים. דראגי טען עוד כי כלכלת גוש האירו ניצבת בפני חוסר ודאות וזאת בעיקר בשל הסיכונים הניצבים בפני הצמיחה בכלכלות השווקים המתעוררים וכן התנודתיות במחירי הנפט.

 

ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור דיווחה על הכנסות רבעוניות בהתאם לצפי, אך אותתה על חולשה בשוק המקומי ועל האטה בסין.

היום דווח עוד כי מכירות הרכבים החדשים באירופה רשמו עלייה של 5.7% בחודש מארס לעומת החודש המקביל אשתקד.

באסיה ננעל יום המסחר בירידות שערים במרבית בורסות האזור.

 

הכלכלה הסינית צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-6.7% לעומת רבעון ראשון 2015, בהתאם לציפיות. עם זאת, יודגש כי עדיין מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר מזה כ-7 שנים. 

"ישנם רבים אשר מפקפקים בראלי הנוכחי, במיוחד לאור העובדה כי מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים. עדיין, בעולם בו התשואות של כשליש מאג"ח הממשלתיות הן שליליות, ישנו תמריץ חזק להעלות את רכיב המניות במטרה להשיא תשואות חיוביות", ציינו הבוקר ב-IG.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]