דלק קידוחים ואבנר מתקדמות לקראת אפשרות של מיזוג

המיזוג יאפשר לשותפויות חיפושי הנפט והגז שבשליטת קבוצת דלק לחסוך עלויות ולייעל תהליכים, "ובראשם תוכנית הפיתוח למאגר 'לוויתן'"

יחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים הודיעו על בחינת אפשרות למיזוג בין שתי החברות. לפי ההודעה ששיגרו שתי השותפויות, שבשליטת קבוצת דלק , לבורסה, המיזוג יאפשר בין היתר "לממש את הזהות בין נכסיהן ופעילותן, ליהנות מיתרון לגודל, לרבות באמצעות הגדלת הסחירות ביחידות ההשתתפות שלהן ומשיכת משקיעים נוספים מקומיים או זרים, וכן לייעל ולפשט תהליכים מימוניים הנוגעים לפרויקטים שונים אותם הן מקדמות, ובראשם תוכנית הפיתוח למאגר 'לוויתן', לייעל תהליכים ארגוניים ולחסוך בעלויות ניהולם".

ירידות חדות בשווי בשנה האחרונה

לצורך בדיקת אפשרות המיזוג, מינו הדירקטוריונים של השותפים הכלליים ועדות מיוחדות שהוסמכו לבחון את ההשלכות השונות של מיזוג ביניהן, ולנהל משא-ומתן עצמאי באופן שידמה, ככל האפשר, "למשא-ומתן בין צדדים בלתי קשורים, והכול בהתאם לטובת השותפות ובעלי יחידות ההשתתפות", ובהמשך "לגבש הסכם מיזוג ולקבוע את תנאיו".

שוויה של דלק קידוחים  בבורסה עומד על כ-5.8 מיליארד שקל, לאחר שהיה"ש צנחו בכ-30% בשנה האחרונה, על רקע הירידה החדה במחירי הנפט והגז הטבעי ואי-אישור מתווה הגז. שוויה של אבנר  מגיע לכ-7 מיליארד שקל לאחר ירידה של כ-25% בשנה האחרונה, בנסיבות דומות.

לשתי השותפויות יש פעילויות דומות, כך שמיזוג ביניהן הוא מהלך מתבקש שצפוי להביא לחיסכון בעלויות ולהציף ערך עבור בעלי היחידות. ההחזקות המרכזיות של שתי השותפויות הן כמובן שדות הגז העיקריים שהתגלו במימי ישראל - כל אחת מהן מחזיקה בכ-15.6% מתגלית "תמר" ובכ-22.7% מתגלית "לוויתן".

הוצאות ההנהלה והכלליות של אבנר בשנת 2015 עמדו על כ-4.5 מיליון דולר (כ-17 מיליון שקל), מתוכן הוצאות השכר הסתכמו בכ-3.5 מיליון שקל. ההוצאות עבור דמי ניהול לשותף הכללי היו כ-1.1 מיליון שקל, וההוצאות עבור שירותים מקצועיים - כ-10 מיליון שקל.

בדלק קידוחים הסתכמו הוצאות ההנהלה וכלליות בכ-4.7 מיליון דולר (כ-18 מיליון שקל), מתוכן הוצאות שכר של כ-3.7 מיליון שקל. ההוצאות עבור דמי ניהול לשותף הכללי עמדו על כ-1.8 מיליון שקל, ועל שירותים מקצועיים הוצאו כ-10.5 מיליון שקל.