"כדי שהבורסות ימשיכו לעלות צריך קטליזטור חדש"

כלכלני שרודרס: "הכלכלה העולמית תמשיך ככל הנראה לשמור על קצב צמיחה איטי מאוד" ■ "הפד צפוי להעלות את הריבית עוד פעמיים השנה וזה עלול ליצור תנודתיות"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

כלכלני חברת ההשקעות שרודרס מעריכים, בסקירה שפרסמו, כי על מנת ששוקי המניות ימשיכו לעלות בטווח הארוך הכלכלה העולמית צריכה לצמוח בקצב מהיר יותר, וכיום קשה לראות את זה קורה. 

"בחודשיים האחרונים הייתה רגיעה בשווקים לאחר הירידות החדות שנרשמו בתחילת השנה. זאת על רקע ירידה במפלס החששות מירידה חדה בקצב הצמיחה של סין, פעולות של בנקים מרכזיים שתרמו להרגעת המשקיעים, ונתוני מאקרו כלכלה יחסית חיוביים", כותבים בשרודרס בסקירה שפרסמו.

"אבל, כדי ששוקי המניות ימשיכו לעלות בטווח הארוך צריך לראות התאוששות ברורה יותר בפעילות הכלכלית ושיפור ברווחי החברות. צריך קטליזטור, טריגר, על מנת להביא להמשך המגמה החיובית. כיום קשה לראות את זה קורה", כותבים בחברת ההשקעות. 

זאת ועוד, אם אכן קצב הצמיחה יתגבר הפדרל ריזרב יחזור לתמונה. כעת מעריכים בשרודרס כי הפד צפוי להעלות את הריבית עוד פעמיים בהמשך השנה, מה שעלול להחזיר את התנודתיות הגבוהה לשווקים. 

להערכתם, "רמת הריבית הנוכחית בארה"ב נמוכה מדי בהתחשב במאפייני הכלכלה שם ובפרק הזמן שעבר מאז החלה ההתאוששות הכלכלית ולכן היא ככל הנראה תעלה השנה".