צפו בווידאו: מגה-רחפן חדש שקבע שיא חדש ומרשים

בהמשך לטרנד הרחפנים האזרחיים שכבש בשנים האחרונות בסערה את עולם הטכנולוגיה, נשבר בשבוע החולף שיא גינס חדש ע"י מגה-רחפן מרשים שנבנה כולו ממוצרים מדף ■ צפו בסיפור

רחפן שמסוגל לשאת אנשים, אוניברסיטת אוסלו / צילום: רויטרס
רחפן שמסוגל לשאת אנשים, אוניברסיטת אוסלו / צילום: רויטרס

זה הרגע שבו קבוצה של מפתחי רחפנים מאוסלו נכנסו לספר השיאים של גינס. המגה-רחפן שלהם הצליח לשאת משקל שיא באוקטובר האחרון, הצלחה שלוותה בלא מעט קשיים.

קין גצ'רסטאד איד, קבוצת MEGACOPTER, אוניברסיטת אוסלו: "היינו צריכים לנסות 3 פעמים, ואז רק בפעם השלישית הצלחנו. טסנו במשך 37 שניות עם משקל של 61 ק"ג כאשר במשך כל 37 השניות היינו צריכים להיות בגובה מטר אחד מעל הקרקע".

הרחפן הענקי נבנה כולו ממוצרי מדף

הנינג פדרסן, קבוצת MEGACOPTER: "הוא כולל 48 מנועים, 48 מדחפים, כאשר אותם מנועים מחולקים לשמונה קבוצות ובכל קבוצה שישה מנועים שנעים בדיוק באותה המהירות. בנוסף, יש לנו מערכת בקרת טיסה עם שמונה פלטים שנשלטים אינדיבידואלית. כך מערכת בקרת הטיסה חושבת שיש לה שמונה מנועים, ואז יש לנו 24 סוללות, כאשר לכל קבוצה יש שלוש סוללות שמתחלקות בין המנועים".

עכשיו הקבוצה רוצה אישור לנסות ולבצע טיסה מאוישת

קריסטר בורג', קבוצת MEGACOPTER, אוניברסיטת אוסלו: "הטכנולוגיה קיימת כבר היום כך שזה רק עניין של זמן עד שהרשויות יבינו שזה העתיד ויגידו כן".

הקבוצה מקווה לשבור את השיא של עצמה בקיץ הקרוב ולשאת משקל של 78 ק"ג בטיסת ניסוי, והיא בטוחה שעולם עם רחפנים מאוישים הוא לא פנטזיה אלא חזון שיתממש.